آیا واکسن کرونا باعث سقط جنین می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که میزان خطر سقط جنین در میان زنان باردار واکسینه‌شده، در مقایسه با افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند، تفاوت معناداری نداشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن کرونا بر احتمال سقط جنین زنان باردار، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۱۴۹ هزار و ۶۸۵ زن را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد یکی از شش واکسن فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا، سینوفارم یا سینوواک را دریافت کرده بودند. محققان همه اطلاعات مربوط به سقط جنین و بارداری‌های پشت سرهم در میان زنانی که واکسن کرونا را تزریق کرده بودند، در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میانگین نرخ سقط جنین در میان زنان باردار واکسینه شده، ۹ درصد بوده است. میزان خطر سقط جنین در میان زنان باردار واکسینه شده، در مقایسه با افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند، تفاوت معناداری نداشت. علاوه بر این، میزان مشابهی از بارداری‌های پشت سرهم یا تولد نوزادان در هر دو گروه مشاهده شده است.

به گفته محققان، هیچ خطر آشکاری در زمینه سقط جنین در میان زنان بارداری که واکسن کرونا را دریافت کرده بودند، مشاهده نشد. این میزان با نرخ سقط جنین در جمعیت عمومی قبل از همه‌گیری کووید -۱۹ نیز مطابقت داشت، البته لازم است در آینده مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

درحال‌حاضر بسیاری از مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند که واکسن کرونا برای زنان باردار ایمن است و خطر خاصی برای آن‌ها به همراه نخواهد داشت.

نتایج این مطالعه در مجله Human Reproduction منتشر شده است.

کد خبر 642537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.