جهاد تبیین مقدمه اصلاح، تحول و مطالبه‌گری است

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سهم ۱۰درصدی مردم اصفهان در تقدیم شهدا به نظام اسلامی و مشارکت ۵۰درصد فراتر از میانگین کشور در دفاع مقدس، نشان از اراده مردم این استان برای حضور در عرصه‌های حساس کشور است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود پاکدل در همایش معتمدان استان اصفهان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) و امام موسی کاظم (ع) در باب فضیلت خدمت و گره‌گشایی از مشکلات مردم به‌خصوص خانواده‌های معظم شهدا، اظهار کرد: خداوند به ما توفیق داده که بتوانیم به گروهی از مردم که نزد خداوند بسیار ارزشمند هستند، خدمتی ارائه کنیم؛ یک گام برای حل مشکلات جامعه ایثارگری، هم‌نشینی مهربانانه است که می‌تواند ما را عاقبت‌به‌خیر کند.

وی انقلاب اسلامی را ادامه مسیر پرفرازونشیب اما پرسعادت قیام امام حسین (ع) دانست و با بیان اینکه دمیدن روح شهادت‌طلبی در انسان‌ها از شاهکارهای اسلام و فقه علوی است، افزود: ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و در مقابل ابرقدرت‌ها باصلابت ایستادگی می‌کند؛ اگر فرهنگ ایثار و شهادت در هر کشوری نهادینه شود آن کشور بیمه می‌شود، محصول نهادینه‌شدن فرهنگ ایثار و شهادت عزتمندی، اقتدار، استقلال، توسعه و برقراری امنیت و آرامش است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دشمن همواره درصدد آسیب‌زدن به این فرهنگ و دور کردن مردم از فرهنگ والا و غنی ایثار و شهادت است؛ امروز وظیفه ما جهاد تبیین است یعنی حفظ نظام از آسیب‌ها و توسعه آن برای مردم به‌خصوص نسل جوان است و این امر جز با توسعه و ترویج صحیح فرهنگ ایثار و شهادت ممکن نمی‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باب جهاد تبیین، گفت: عده‌ای تبیین را تحریف می‌کنند، تبیین مقدمه اصلاح، تحول و مطالبه‌گری است. تبیین راهکار جذب حداکثری است در برابر طرد کسانی که برداشت صحیحی از انقلاب ندارند.

پاکدل با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا به ملت ایران آبرو بخشیدند، بنیاد را بنیاد عصمت و طهارت دانست و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران از برکات انقلاب اسلامی و فرض بنیاد شهید فرض حیات انقلاب است، آنچه تا امروز ما را حفظ و تضمین کرده، حضور و حمایت مردم از این نظام بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح سپاس، اصل تکریم ایثارگران است خاطرنشان کرد: تشکل‌ها و معتمدان معین از سرمایه‌های اجتماعی بسیار مهم هستند که باید به آن‌ها توجه کنیم، چراکه پل ارتباطی و حلقه اتصال ایثارگران با بنیاد هستند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش با اشاره به نقش مؤثر مردم مؤمن، متدین و انقلابی اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، گفت: سهم ۱۰ درصدی مردم اصفهان در تقدیم شهدا به نظام اسلامی و مشارکت ۵۰ درصد فراتر از میانگین کشور در دفاع مقدس نشان از عزم و اراده مردم این استان برای حضور در عرصه‌های حساس کشور است.

مسعود احمدی‌نیا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در ادامه این همایش با عرض تبریک مبعث رسول اکرم (ص) و اعیاد شعبانیه، ضمن اشاره به اینکه تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا که در مسیر شهدایشان حرکت می‌کنند وظیفه همه ماست، اظهار کرد: خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز ولی‌نعمتان ما هستند و اگر قدمی در این راه برداشته شود در برابر عظمت و ایثار این عزیزان قطره‌ای در دریای بیکران است.

وی معتمدین معین را مشاوران و بازوان اجرایی توانمند بنیاد دانست و افزود: معتمدان با ارتباط خوبی که با جامعه ایثارگری دارند، بنیاد را در خدمت‌رسانی مطلوب یاری می‌کنند.

مدیرکل بنیاد اصفهان با اشاره به توانمندسازی و وجود ظرفیت بالا در تشکل‌های معتمدین معین به عنوان پل ارتباطی دوسویه با جامعه هدف در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای جهاد تبیین گفت: مردم اصفهان به نوعی با توجه به دیدگاه ولایت‌مداری خود با مقوله ایثار و شهادت آشنا هستند و استفاده از این فرصت در ترویج و تفهیم عمومی جهاد تبیین که از الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، می‌تواند گام مؤثری باشد.

کد خبر 642527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.