پاسخ ایران به اظهارات جدید «الهام علی‌اف»

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آذربایجان درباره حادثه حمله به سفارت آن کشور در تهران گفت: بهتر است از هرگونه پیش‌داوری، سیاسی‌سازی و تبلیغاتی کردن موضوع اجتناب شود.  

به گزارش ایمنا، ناصر کنعانی روز یکشنبه سی‌ام بهمن اظهار کرد: بهتر است از هرگونه پیش‌داوری، سیاسی‌سازی و تبلیغاتی کردن موضوع اجتناب شود. طرح رسانه‌ای تفسیرهای غیرحقوقی از این حادثه، اقدامی سازنده در مسیر پیگیری حقوقی و قضایی پرونده نیست.

وی ادامه داد: همان‌طور که بارها توسط مسئولان ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران تاکید شد پرونده در حال طی مراحل قانونی خود است و آنچه اطلاع‌رسانی شد، بر اساس اظهارات صریح ضارب است و همه ابعاد این رخداد تلخ در حال بررسی و رسیدگی دقیق و کارشناسانه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: همان‌گونه که در پیام‌های دیپلماتیک و تماس‌های مقامات ارشد سیاسی و قضایی دو کشور بیان شد، جمهوری اسلامی ایران آماده است تا نتایج تحقیقات را در اختیار طرف آذربایجانی قرار دهد و اطمینان داریم در فضای همکاری و اتخاذ رویکرد سازنده، درباره همه ابهامات و پرسش‌هایی که در ذهن مسئولان جمهوری آذربایجان است، پاسخ لازم را دریافت خواهند کرد.

کد خبر 642410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.