رونمایی از بزرگ‌ترین سازه شهری جهان در ریاض

ریاض، پایتخت عربستان سعودی در آینده میزبان ساختمانی مکعبی به طول، عرض و ارتفاع ۴۰۰ متر خواهد بود که به همین علت، نام «مکعب» برای آن انتخاب شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساختمان مکعب پس از احداث، یک منطقه مرکزی به مساحت ۱۹ کیلومتر مربع را به وجود خواهد آورد که در آن ۱۰۴ هزار واحد مسکونی سکونت خواهند گزید، ضمن این‌که منطقه میزبان ۹ هزار اتاق در هتل‌های جدید، ۹۸۰ هزار متر مربع فضای تجاری، یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع فضای اداری، ۸۰ مرکز فرهنگی-تفریحی بزرگ و ساختمانی به مساحت یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع به عنوان دانشگاه فناوری را در بر خواهد گرفت. این ساختمان مکعبی حجمی ۲۰ برابر ساختمان امپایر استیت نیویورک آمریکا، که به عنوان یکی از بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا شناخته شده است، خواهد بود و در واقع، می‌تواند ۲۰ ساختمان با این مساحت را در خود جا دهد.

معماری برج جدید ریاض با الهام از سبک معماری محلی نجدی، به شکل مکعب طراحی شده است تا با سازه‌های اطراف بیشترین هماهنگی را داشته باشد. در فضای داخلی ساختمان مکعب، سازه‌ای مارپیچی با مساحت کلی دو میلیون متر مربع قرار خواهد گرفت که از کاربری چندمنظوره‌ای برخوردار خواهد بود، ضمن این‌که شبکه حمل‌ونقل مخصوص خود را خواهد داشت.

رونمایی از بزرگ‌ترین سازه شهری جهان در ریاض

فضاهای سبز سراسر محیط داخلی، اطراف و بام مکعب را فراخواهد گرفت و در نتیجه این سازه از نظر پایداری جایگاه یکی از بهترین ساختمان‌های عربستان سعودی را از آن خود خواهد کرد.

ساختمان مکعب که پس از ساخت به عنوان یک مرکز گردشگری محبوب نیز عمل خواهد کرد، در ۲۰ دقیقه‌ای فرودگاه ریاض قرار خواهد گرفت و در نتیجه، تردد مسافران از سایر شهرهای عربستان و جهان را به سمت خود تسهیل خواهد کرد.

معماران پروژه ساختمان مکعب ریاض از تکمیل آن تا سال ۲۰۳۰ خبر داده‌اند و مدعی شده‌اند این ساختمان بزرگ‌ترین سازه داخل شهری جهان خواهد بود.

رونمایی از بزرگ‌ترین سازه شهری جهان در ریاض

کد خبر 642382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.