زنان باردار بسیار جوان با چه عوارضی مواجه می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنان باردار بسیار جوان معمولا با مشکلاتی مانند پره‌اکلامپسی مواجه می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی عوارض بارداری در سنین بسیار پایین، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۳۳ هزار زن باردار را مورد ارزیابی قرار دادند که ۸۶۸ نفر آن‌ها هنگام زایمان کمتر از ۱۵ سال سن داشتند. محققان این گروه از افراد با زنان باردار بزرگسال مقایسه کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنان باردار بسیار جوان بین ۱۰ تا ۱۵ سال بیشتر از دیگر زنان در معرض مشکلاتی مانند پره‌اکلامپسی بودند. وضعیت خطرناکی که در آن فشار خون بالا باعث بروز تشنج در دوران بارداری یا مدت کوتاهی پس از آن می‌‎شود. چاقی و اضافه وزن نیز خطر بروز پره‌اکلامپسی بارداری را افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، این احتمال وجود دارد که زنان باردار بسیار جوان سال تا قبل از هفته ۳۷ بارداری زایمان کنند. همچنین، نوزادان این افراد معمولاً وزن کمتری دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری می‌‎شوند. نتایج این مطالعه حاکی از این است که چاقی و اضافه وزن نیز خطر ابتلا به مشکلات و عوارض بارداری در میان زنان باردار بسیار جوان را افزایش می‌دهد.

لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود. نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی Obstetrics & Gynecology MFM منتشر شده است.

کد خبر 642068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.