امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲

امن‌ترین کشورهای جهان شامل پرتغال، دانمارک، ایرلند، اتریش، ایسلند، نیوزلند، اسلوونی و سنگاپور است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از موضوعاتی که توجه گردشگران را به‌خود جلب می‌کند، امنیت کشوری است که به آن سفر می‌کنند. بر اساس شاخص جهانی صلح (Global peace Index)، طی ۱۴ سال گذشته، میزان ایمنی در ۷۱ کشور جهان کاهش و در ۹۰ کشور افزایش یافته است. آمار جرم و جنایت، سرقت، قتل و کشتار در بعضی کشورها بسیار زیاد و در بعضی بسیار ناچیز است. بنابراین سفر کردن به بعضی از مقاصد توریستی دنیا خطر زیادی ندارد و با خیال راحت می‌توان از گردش در آن‌ها و بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشورها لذت برد. در ادامه شما را با امن‌ترین کشورهای جهان آشنا می‌کنیم:

ایسلند

ایسلند برای چهاردهمین سال متوالی به‌عنوان امن‌ترین کشور جهان شناخته شده است. این کشور ۳۴۰ هزار نفری، مناظر زیبا و چشم‌اندازهای بی‌نظیری دارد و به دلیل نرخ بسیار پایین جرم و جنایت و استانداردهای بسیار بالای زندگی، بسیار دوست‌داشتنی و جذاب است. طبقات اجتماعی و اقتصادی مختلف در ایسلند کمی با هم متفاوت هستند، اما هیچ‌گونه تنشی بین آن‌ها وجود ندارد. در این کشور قوانینی نظیر پرداخت دستمزد برابر برای هر دو جنس زن و مرد وجود دارد که برابری را در بین افراد جامعه تضمین می‌کند. شفق شمالی و جاذبه‌های دیدنی، از دیگر مواردی است که گردشگران را به سوی کم‌خطرترین کشور جهان جذب می‌کند.

امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲

نیوزلند

نیوزیلند به دلیل سطح بسیار پایین جرم و جنایات خشونت‌آمیز، دومین کشور امن جهان محسوب می‌شود. خطر سرقت در مناطق توریستی این کشور حداقل است و هیچ حیوان کشنده و خطرناکی مانند عروس دریایی جعبه‌ای، مارهای تایپان، سنگ‌ماهی و عنکبوت‌های تار قیفی در آن وجود ندارد. همچنین در نیوزلند به امنیت و رفاه عمومی مردم محلی و گردشگران اهمیت زیادی داده می‌شود.

امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲

ایرلند

بر اساس شاخص صلح جهانی، ایرلند توانسته است از رتبه یازدهم به رتبه سوم امن‌ترین کشورهای جهان صعود کند. آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است و تنها محله‌های کمی وجود دارد که به دلیل دزدی و کلاهبرداری باید هنگام شب از رفتن به آن‌ها خودداری کرد. مناطق توریستی این کشور، ایمن‌ترین رتبه‌بندی را در برابر خشونت‌های فرهنگی به خود اختصاص می‌دهند. مردم ایرلند مهمان‌نواز هستند و دوست دارند درباره شیوه زندگی دیگر افراد بیشتر بدانند. خطرناک‌ترین مکان‌ها در ایرلند، جاده‌ها و مناظری است که به صخره‌هایی بر فراز مناظر خیره‌کننده اقیانوس منتهی می‌شوند. رانندگان باید در جاده‌های پرپیچ‌وخم ایرلند بسیار مراقب باشند، به ویژه اینکه این کشور در معرض خطر طوفان‌های ناگهانی بارش‌زا قرار دارد.

امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲

دانمارک

دانمارک که رتبه چهارم کم‌خطرترین کشورهای جهان را به خود اختصاص می‌دهد، یکی از معدود مکان‌هایی است که بزرگسالان و کودکان، روزها و شب‌ها در آن احساس امنیت می‌کنند. در این کشور احترام گذاشتن به دیدگاه‌های جمعی، احساس مسئولیت مشترک و رفاه اجتماعی که شادی و امنیت شهروندان را تضمین می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. صداقت و قابل اعتماد بودن، از صفات مثبت دانمارکی‌ها است و حداقل تمایز طبقاتی و مالیات بر درآمد شخصی در این کشور وجود دارد که به دسترسی برابر برای داشتن زندگی راحت و پررونق بین شهروندان منجر می‌شود. ساکنان این کشور از آموزش عالی و مراقبت‌های بهداشتی بدون هزینه برخوردار هستند و سالمندان نیز کمک‌هزینه‌های خانگی دولتی دریافت می‌کنند.

امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲

پرتغال

پرتغال از رتبه هجدهم در سال ۲۰۱۴ به رتبه ششم ایمن‌ترین کشورهای جهان صعود کرده است. اقدامات قابل توجهی برای رسیدن به این نقطه انجام شده است. برای مثال نرخ بیکاری در پرتغال از ۱۷ درصد به زیر هفت درصد کاهش یافته است. این کشور امن، یک بهشت طبیعی به‌شمار می‌رود که بسیاری از فرهنگ‌ها و جوامع محلی را در خود جای داده است و در بین بهترین کشورها از نظر مزایای بازنشستگی و احساس امنیت بالا قرار دارد.

امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲

اسلوونی

امنیت سفر، پایداری، خطرات اندک پزشکی و ایمنی جاده‌ها از مواردی است که اسلوونی را به یکی از بی‌خطرترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. ساکنان این کشور آماده هستند تا فرهنگ، تاریخ و مناظر بی‌نظیر خود را با گردشگران و مسافران به اشتراک بگذارند. این کشور که با ایتالیا، کرواسی، مجارستان و اتریش مرز مشترک دارد، پس از جدایی از یوگسلاوی توانست به عنوان یک کشور امن ظاهر شود و کیفیت زندگی ساکنان خود را افزایش دهد.

امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲

سنگاپور

سنگاپور که عنوان نهمین کشور امن جهان را به خود اختصاص داده است، کمترین میزان جرم و جنایات خشونت‌آمیز را دارد. امنیت شخصی در این کشور بسیار بالا است و کسانی که با ارتکاب کوچک‌ترین جرایم، قانون را به چالش می‌کشند، با مجازات‌های سنگین مواجه می‌شوند. در سال ۲۰۱۹، این کشور از نظر امنیت زیرساخت‌ها و امنیت شخصی در رتبه اول، در زمینه امنیت دیجیتال، رتبه دوم و از نظر سلامت، در رتبه هشتم قرار گرفت. همچنین در سنگاپور کنترل شدیدی برای استفاده از اسلحه و سلاح گرم وجود دارد.

کد خبر 641800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.