هواشناسی امروز ایران + پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن‌ماه، فعالیت سامانه بارشی در خراسان‌های شمالی و رضوی، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های فارس و بوشهر، بعضی نقاط استان‌های اصفهان، سمنان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در مناطق ذکر شده بارش برف و باران و در بعضی مناطق رعدوبرق انتظار می‌رود، افزود: همچنین فردا بیست‌وهشتم بهمن‌ماه، سامانه بارشی در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، شرق دریای خزر، شمال کرمان و بعضی نقاط فارس منجر به بارش خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه روز شنبه بیست‌ونهم بهمن‌ماه شاهد بارش پراکنده در خراسان جنوبی خواهیم بود و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: روزهای یکشنبه سی‌ام بهمن و دوشنبه یکم اسفند، جوی آرام در کشور برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در شمال فارس، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب کشور و فردا در جنوب شرق و شرق کشور، وزش باد شدید و در نواحی مستعد گردوخاک انتظار می‌رود.

ضیائیان با بیان اینکه در سه روز آینده خلیج فارس و امروز نیز دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: از شنبه یکم اسفندماه تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، نیمه ابری و مه‌آلود، به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۱ و کمینه ۳ و در روز جمعه بیست‌هشتم بهمن، وضعیت هوا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد ملایم با بیشینه ۹ و کمینه ۴- پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 641687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.