ممنوعیت تردد اتوبوس‌های دیزلی در سائوپائولو

سائوپائولوی برزیل خرید و استفاده از اتوبوس‌های جدید دیزلی را در ناوگان حمل‌ونقل شهری خود ممنوع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آژانس حمل‌ونقل سائوپائولو، خرید اتوبوس‌های دیزلی جدید را ممنوع و یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های اتوبوس‌رانی در آمریکای لاتین را با بیش از ۱۳ هزار اتوبوس متحول کرد. به این ترتیب اتوبوس‌های دیزلی فعلی سائوپائولو تا پایان عمر مفید خود به فعالیت ادامه خواهند داد، اما اپراتورهای اتوبوس باید پس از این تنها به خرید اتوبوس‌هایی با آلایندگی صفر اقدام کنند.

این تصمیم نشانه حرکت رو به رشد شهرها و کشورهای سراسر آمریکای لاتین به سمت اتوبوس‌های بدون آلایندگی در راستای کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه‌ای، مقابله با تغییرات آب‌وهوایی، بهبود کیفیت هوا، جلوگیری از مرگ‌های زودرس و بهبود حمل‌ونقل عمومی است و بر تعهد شهر به پیروی از قانون تغییرات آب‌وهوایی و برنامه اهداف ۲۰۲۱-۲۰۲۴ تأکید می‌کند که از شهر می‌خواهد حداقل ۲۰ درصد از ناوگان وسایل نقلیه شهر تا پایان سال ۲۰۲۴ آلایندگی صفر باشد.

اهداف تعیین‌شده در این قوانین، زیرمجموعه‌ای کلی از برنامه اقدامات آب‌وهوایی شهر به‌شمار می‌رود که برای چشم‌اندازی تا سال ۲۰۵۰ تدوین شده است. با توجه به این‌که در حال حاضر اتوبوس‌های برقی بهترین فناوری موجود برای دست‌یابی به اهداف کاهش آلایندگی را نشان می‌دهند، انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۴، سائوپائولو حداقل ۲۶۰۰ اتوبوس الکترونیکی در خطوط شهری خود داشته باشد.

ممنوعیت تردد اتوبوس‌های دیزلی در سائوپائولو

آلودگی هوا در سائوپائولو با میانگین سالانه ۱۵.۷ میکروگرم بر متر مکعب همچنان یک اولویت بهداشتی به‌شمار می‌رود زیرا هنوز عددی سه برابر بالاتر از آستانه توصیه شده سازمان بهداشت جهانی (پنج میکروگرم بر متر مکعب) را نشان می‌دهد. ممنوعیت خرید اتوبوس‌های دیزلی جدید بخشی جدایی‌ناپذیر از برنامه شهر برای کاهش ۵۰ درصدی انتشار آلاینده‌ها تا سال ۲۰۲۸ است که مطابق با قانون آب‌وهوای شهر تعیین شده است. این قانون در سال ۲۰۰۹ و با معرفی یک هدف بلندپروازانه کربن‌زدایی تدوین شد که خواستار ایجاد یک ناوگان حمل‌ونقل بدون سوخت فسیلی تا سال ۲۰۱۸ می‌شد. چنانچه سائوپائولو همچنان به خرید اتوبوس‌های دیزلی جدید ادامه دهد، با زیر پا گذاشتن این قانون، با تضعیف امنیت مالی سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر در آینده مواجه خواهد شد.

قانون آب‌وهوای سائوپائولو اهدافی تدریجی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های محلی از ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تعیین می‌کند که دست‌یابی به آن‌ها نیازمند تغییرات تدریجی در ترکیب این ناوگان و آغاز فرآیند نوسازی آن در اسرع وقت است.

کد خبر 641670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.