وزیر علوم سه حکم انتصاب جدید صادر کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور احکامی جداگانه، سرپرست جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و رئیس پارک علم و فناوری زنجان را منصوب کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در احکامی جداگانه، حسین مرادی را به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر سعیدی روشن را به‌عنوان سرپرست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و عباسعلی زمانی را به‌عنوان رئیس پارک علم و فناوری زنجان منصوب کرد.

در متن حکم انتصاب سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خطاب به حسین مرادی آمده است:

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه‌شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه ازجمله ظرفیت عظیم خیران و واقفان را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی به‌کار گیرید.

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

همچنین وزیر علوم در حکم انتصاب سرپرست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه آورده است:

انتظار می‌رود که با توکل به خداوند متعال، ماموریت و وظایف آن پژوهشگاه را به شرح زیر به انجام رسانید:

- گسترش پژوهش‌های نیازمحور و جهت‌دهی تحقیقات به سمت حل نیازهای حال و آینده کشور

- ارتباط مستمر با صنایع مرتبط برای ارائه مشاوره و حل مسائل موجود بر سر راه تولید محصولات استراتژیک

- ایجاد فضا، شرایط و مشوق‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیرساخت‌های پژوهشگاه، تعامل و تکامل هم‌افزا و برد - برد برای اجرای پروژه‌های مشترک

- استفاده از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان پسادکتری برای اجرای طرح‌های کاربردی و توسعه‌ای دارای بهره‌بردار بالقوه و بالفعل

- ایجاد دانش فنی و تولید مواد آزمایشگاهی و ترکیبات استاندارد و مرجع موردنیاز بخش‌های تحقیقاتی کشور و تجاری‌سازی آن‌ها از طریق شرکت‌های زایشی

- تعریف طرح‌های کلان ملی موردنیاز کشور در حوزه شیمی و مهندسی شیمی و اجرای آن‌ها از طریق همکاری با ذی‌نفعان و بازیگران بخش‌های خصوصی و دولتی

- ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی آزمایشگاهی در قالب بسترها و شبکه‌های ملی

- توجه ویژه به تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، فناوری و نوآوری از طریق مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری

- بسترسازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای سنتز و فروش مواد شیمیایی اولیه در دنیا و دستیابی به نسبت حداقل معادل سهم جمعیتی کشورمان از جمعیت جهان در یک بازه زمانی پنج‌ساله

- ارتباط مستمر با گروه‌ها و دانشکده‌های مرتبط دانشگاه‌های کشور و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای انجام طرح‌های کلان ملی

- همکاری تخصصی و مرتبط در اجرای موفق نظام ایده‌ها و نیازها (نان)

در متن حکم وزیر علوم خطاب به عباسعلی زمانی، رئیس پارک علم و فناوری زنجان، نیز آمده است:

امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری به‌ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش‌روی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.

انتظار می‌رود موارد زیر در اولویت کارهای اجرایی جنابعالی قرار گیرد:

- تعامل و تکامل هم‌افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی

- ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به‌منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات موردنیاز توسعه کسب و کار شرکت‌ها و واحدهای فناور

- بسترسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ظهور و بروز نوآوری

- مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه

- طراحی سازوکار لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف موردنیاز پارک علم و فناوری

- توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان و تغییر فرهنگ کارجویی به کارآفرینی

- تدوین سازوکار عملیاتی برای تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور

- بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

- تلاش برای ماموریت‌گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری

- سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و جذب فن‌آموز، دستیار و پسادکتری فناوری

- مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آن‌ها به ریزپروژه‌ها و واگذاری آن‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرا

امید است با استعانت از خدای سبحان، درایت جنابعالی و همکاری و همراهی با سایر روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و ارتقای عملکرد این حوزه ایفا کنید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌هایی جداگانه‌، از خدمات و تلاش‌های دکتر تیموری یانسری رئیس سابق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر علی‌محمد حکیمیان رئیس سابق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، و دکتر علی آذرپیوند رئیس سابق پارک علم و فناوری زنجان قدردانی کرد.

دکتر حسین مرادی (زاده ساری ۱۳۴۷) دانش‌آموخته رشته فیزیولوژی گیاهی _ بیوتکنولوژی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی با مرتبه استادیاری است که پیش از این معاون دانشجویی و رئیس پژوهشکده فناوری‌های زیستی گیاهان دارویی این دانشگاه بوده است. وی همچنین حدود ۶۰ مقاله علمی در مجلات مختلف به چاپ رسانده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سعیدی روشن (زاده قزوین ۱۳۴۰) دانش‌آموخته علوم قرآنی و حدیث، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مرتبه استادی است که حدود ۷۰ مقاله در نشریات ملی و بین‌المللی به چاپ رسانده و ۱۴ عنوان کتاب تألیفی دارد که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. وی همچنین برگزیده سومین دوره جشنواره فارابی است و یک دوره، از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ نیز، رئیس همین پژوهشگاه بوده است.

دکتر عباسعلی زمانی (زاده گرگان ۱۳۵۶) دانش‌آموخته رشته شیمی تجزیه، عضو هیئت علمی گروه علوم محیط‌زیست دانشگاه زنجان با مرتبه علمی دانشیاری است که حدود ۷۰ مقاله علمی بین‌المللی در ISI , ISC دارد. وی پیش از این مدیر فناوری ارتباط با جامعه دانشگاه زنجان بوده است. دکتر زمانی کارآفرین برتر و استاد نمونه پژوهشی علوم استان نیز بوده است که یک مورد ثبت اختراع، تعیین مقدار باقی‌مانده سدیم هیدروسولفیت در قند به روش ولتامتریک (شماره ثبت ۸۰۱۴۱-۰۵/۰۵/۱۳۹۲)، داشته و موفق به دریافت تاییدیه سطح سه از بنیاد نخبگان شده است.

کد خبر 641595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.