آلودگی هوا چه تاثیری بر سلامت نوزادان دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد در صورتی که زنان باردار در معرض آلودگی هوا قرار بگیرند، نوزادان آن‌ها دچار مشکلات قلبی می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه سیچوآن در چین به منظور بررسی ارتباط بین آلودگی هوا و بروز مشکلات قلبی مادرزادی برای نوزادان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به بیش از ۱.۴ میلیون نوزاد را مورد ارزیابی قرار دادند. از این میان، ۷۳۳۵ نوزاد بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ دچار مشکلات قلبی مادرزادی شده بودند.

محققان به منظور تجزیه و تحلیل آلودگی هوای ماهانه‌ای که مادران باردار حتی قبل از بارداری خود در معرض آن قرار گرفته بودند، از داده‌های ماهواره‌ای استفاده کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زنان بارداری که در معرض آلودگی هوا قرار داشتند نوزادانی با مشکلات قلبی به دنیا آورده بودند.

به صورت کلی، افزایش هر ۱۰ میکروگرم PM2.5 در هر متر مکعب، خطر تولد نوزادی با نقص قلبی را دو درصد افزایش می‌دهد. اثرات منفی قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در دوران قبل از بارداری حتی بیشتر از سه ماهه اول بارداری بوده است. توصیه می‎‌شود که به منظور کاهش خطرات یادشده، زنان باردار در روزهای آلوده از ماسک استفاده کنند، پنجره‌های خودرو و منزل را ببندند و از فیلتر هوای مناسب نیز استفاده کنند.

لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود. نتایج این مطالعه در مجله American Heart Association منتشر شده است.

کد خبر 641482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.