اعمال محدودیت سرعت ۲۰ مایلی در سراسر منچستر

شورای شهر منچستر انگلستان از کاهش محدودیت سرعت در سراسر شهر به ۲۰ مایل در ساعت خبر داد و علت این اقدام خود را ترویج سلامت عمومی معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعمال محدودیت سرعت پیش‌فرض در جاده‌های منچستر قرار است به ۲۰ مایل در ساعت کاهش یابد تا پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در شهر ایمن‌تر شود.

شورای شهر این تصمیم را در درجه اول به دلایل سلامت عمومی مرتبط دانست و با اشاره به مزایایی مانند آلودگی کمتر، بهره‌وری بهتر سوخت و تصادفات کمتر خاطرنشان کرد که این اقدام دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را ایمن‌تر می‌کند.

شورا در ادامه مطرح کرد که استراتژی سفر فعال منچستر شامل سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تشویق ۷۰ درصد از دانش‌آموزان ابتدایی و ۴۰ درصد از دبیرستانی‌ها به استفاده از دوچرخه برای تردد به مدرسه تا سال ۲۰۲۸ می‌شود.

رئیس شورای شهر در این رابطه اظهار کرد که در نظر داریم منچستر یکی از بهترین مکان‌های کشور برای زندگی و کار باشد که این امر به‌معنای داشتن محله‌های جذاب، سبز و متصل با خیابان‌های امن است که ایمنی ساکنان را در اولویت قرار می‌دهد.

شورا تأکید کرد که پیشنهاد کاهش محدودیت سرعت اکنون بخشی از برنامه‌های شورا است تا پیاده‌روی را به یک انتخاب طبیعی برای سفرهای کوتاه تبدیل کند و به دو برابر شدن نسبت سفرهای انجام‌گرفته با دوچرخه طی پنج سال آینده منجر شود، چراکه یکی از مهم‌ترین موانع پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، سرعت و حجم ترافیک است.

اعمال محدودیت سرعت ۲۰ مایلی در سراسر منچستر

شورای شهر تصریح کرد که کاهش سرعت وسایل‌نقلیه در کنار ممنوعیت پارک خودرو در حاشیه خیابان و پیاده‌روهای شهر خیابان‌ها را برای همه ایمن‌تر می‌کند و اقدامی برد-برد برای تمام کاربران جاده‌ای به‌شمار می‌رود.

شورا در دفاع از تصمیم خود اعلام کرد که کاهش سرعت ۲۰ مایلی در شهر، رانندگی با دقت بیشتر را ترویج می‌کند، آلودگی صوتی و بروز خطرات را کاهش می‌دهد و به این معنی است که وسایل نقلیه با سرعت ثابت‌تری حرکت می‌کنند و منجر به ایمن‌تر شدن وسیله نقلیه برای دیگران می‌شود. در صورت تصادف نیز احتمال مرگ یا آسیب جدی به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

سخنگوی شورا تأکید کرد که همه شهرهای هوشمند باور دارند کاهش تأثیر وسایل نقلیه با آغاز کاهش سرعت آن‌ها ممکن خواهد شد تا مکانی امن‌تر، سالم‌تر و عادلانه‌تر برای همه ایجاد شود.

شورای شهر منچستر متعهد شده است که تمام موانع موجود در مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری شهر را برطرف کند زیرا با ایمن‌تر و آسان‌تر کردن تردد با پای پیاده یا دوچرخه برای مردم، شهر به محله‌هایی امن‌تر، سبزتر، تمیزتر، پاک‌تر و عادلانه‌تر مجهز می‌شود و راه را برای دستیابی به هدف کربن‌صفر شدن تا سال ۲۰۳۸ هموار می‌کند و در بهبود سلامت نسل‌های آینده در سراسر جهان نقش بسزایی دارد.

اعمال محدودیت سرعت ۲۰ مایلی در سراسر منچستر

کد خبر 641403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.