باطل‌السحر این زمانه تبیین است

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باطل‌السحر این زمانه تبیین است، اظهار کرد: جهاد تبیین امروز یک کلیدواژه اساسی است. چراکه عصاره حرکت انبیا در طول تاریخ و تنها ابزار در اختیار جبهه توحید و عدالت در طول تاریخ تبیین بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مقیمی امروز سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر استان اصفهان اظهار کرد: امروز سحر فرعون تمدن غرب رسانه است. چراکه وقتی آیات قرآن درباره فرعون و موسی (ع) و ویژگی‌هایی که برای سحر آمده را می‌خوانیم، متوجه می‌شویم وقتی در آن زمان بساط سحر پهن می‌شد چشم‌ها و گوش‌ها پر می‌شد و عقل و منطق کنار می‌رفت و با اینکه مردم می‌دانستند سحر است، اما تاثیرش در زندگی آن‌ها واقعی بود.

وی ادامه داد: همین سه ویژگی از ده‌ها ویژگی سحر که در قرآن آمده با سحر زمانه خودمان یعنی رسانه تطبیق دارد. چراکه چشم‌ها و گوش‌ها در فضای رسانه‌ای پر می‌شود و عقل‌ها و منطق‌ها گاهی تحت تاثیر این سحر زمانه تعطیل می‌شود و با اینکه نامش فضای مجازی است تاثیراتش در زندگی ما واقعی است.

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باطل‌السحر این زمانه تبیین است، اظهار کرد: جهاد تبیین امروز یک کلیدواژه اساسی است. چراکه عصاره حرکت انبیا در طول تاریخ و تنها ابزار در اختیار جبهه توحید و عدالت در طول تاریخ تبیین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هنر بهترین زبان تبیین ایدئولوژی است و در کنار آن، تبیین و تبلیغ چهره‌به‌چهره امروز نیاز جدی جامعه است. همچنین گفتن و شنیدن اساس تبیین است و ابزاری مثل هنر در این زمینه به‌طور جدی قابل تامل است. چراکه گاهی یک اثر هنری کار ده‌ها سخنرانی را انجام می‌دهد.

مقیمی ادامه داد: جریان هنری و هنرمندان کشور از سنگرهایی هستند که در خط مقدم این حوزه حضور دارند و آن چیزی که می‌تواند فضای هنر و هنرمندان را به‌روز نگه دارد این است که فرزند زمان خویشتن باشیم.

وی اظهار کرد: هر زمان و زمانه‌ای یک تقدیری دارد و باید تقدیر زمانه خود را بشناسیم که یکی از این تقدیرها تمدن غرب است و ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که تمدن ۵۰۰ساله غرب به‌طور مویرگی جامعه بشری را فراگرفته است.

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمدن غرب یعنی انسان منهای خدا که غربی‌ها روی این موضوع کار کرده‌اند و در کنار آسایشی که با فناوری به بشر داده‌اند تفکر خودشان را نیز به‌طور جدی وارد کرده‌اند.

مقیمی افزود: هم‌اکنون افراد هر کدام نسبت به تمدن غرب یکی از این سه رفتار را دارند؛ گاهی ستیزه بدون مبنا با غرب دارند و می‌خواهند آن را نبینند در صورتی که هست، برخی مغلوب غرب هستند و می‌گویند تسلیم شویم که این دو هیچ‌کدام درست نیست.

وی تصریح کرد: راه سوم شناختن غرب است. وقتی شناخت به‌دست آمد، بخشی از آن را می‌پذیرند و بخشی را بومی‌سازی می‌کنند و درمقابل بخشی ایستادگی می‌کنند و این تقدیری است که باید بشناسیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دومین تقدیر زمانه ما انقلاب اسلامی است که برخی نمی‌خواهند این اتفاق بزرگ تاریخ اسلام و توحید عدالت را بپذیرند و یک ستیزه بی‌مبنا با آن دارند و گاهی دفاع متعصبانه بدون مبنا می‌کنند که این دو مورد نیز درست نیست و باید انقلاب اسلامی را شناخت.

وی اضافه کرد: وقتی قله کارهای هنری در انقلاب اسلامی دهه فجر است و جشنواره تئاتر و فیلم و شعر و موسیقی فجر اجرا می‌شود، باید نسبت هنر و هنرمند با تقدیر زمانه خودش را بررسی کرد و باید بپذیریم که انقلاب اسلامی یک اتفاق مهمی است که رخ داده و برای شناخت آن راه‌های متعددی هم وجود دارد.

مقیمی افزود: یکی از راه‌ها را حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند که اگر می‌خواهید انقلاب اسلامی را بشناسید چهل و چهار سال اول انقلاب اسلامی ایران را با سه انقلاب بزرگ دنیا مقایسه کنید که مطمئنم دستاوردهای آن‌ها به پای دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: باید مغلوب رسانه نشویم و با استفاده از رسانه و هنری که در اختیارمان است به جنگ این امپراتور زمانه برویم.

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی، تمامی مشکلات پشت سر گذاشته شده است. برای مثال، سال ۱۳۴۰ که امام خمینی (ره) گفتند شاه باید برود برخی تعجب کردند و شد و بعد از پیروزی انقلاب در دفاع مقدس با سختی‌هایی مواجه شدیم، اما ما پشیمان نیستیم. چراکه انقلاب را صادر کرده‌ایم و جنگ برای ما نعمت بود و فقط زیر یک میلیون نفر در آن زمان از جمعیت سی و شش میلیونی به جبهه رفتند و فضا طوری بود که می‌گفتند نمی‌شود، اما شد و دهه‌به‌دهه جلو آمده‌ایم و از این جنگ اقتصادی هم اگر مسئولان پای کار باشند عبور خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: این تلاطم‌ها و فراز و فرودها به تعبیر حضرت آقا طبیعی فتح قله است.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم، از پیشکسوتان و فعالیت حوزه سینما در اصفهان تقدیر شد.

کد خبر 641357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.