وقتی همه آمدند

ما نخ‌های قالی تاریخ هستیم؛ نخ‌هایی به رنگ‌های ناهمگون، اما روزش که بشود درهم‌تنیده می‌شویم، بافته می‌شویم به یکدیگر و نقشی نو می‌آفرینیم؛ نقشی که نور می‌شود، فجر می‌شود، امید می‌شود و امروز همان روز بود...

به گزارش خبرنگار ایمنا، باران آمد، مردم آمدند. برف بارید، مردم آمدند. کرونا سایه سنگینش را در همه جا پهن کرد، وضعیت قرمز و راهپیمایی ۲۲ بهمن خودرویی و موتوری شد، اما مردم آمدند و حالا هم که به چهل‌وچهار سالگی انقلاب رسیدیم، باز مردم آمدند.

امروز همه برای پاسداشت سربلندی یک سرزمین که در چنین روزی طعم شیرین آزادی را چشید، آمدند.

مادری که دیروز پای اتوبوس ایستاده بود تا پسرش را راهی کند و نفس‌هایش همه ذکر شده بود، امروز با قاب عکس عزیز دلش، نشسته روی ویلچر آمد تا به نیابت از آقازاده‌اش که هنوز چشم به راهش هست، به ۴۵ سالگی انقلاب سلام کند.

وقتی همه آمدند

امروز عکس‌های شهدا بیش از هر چیزی به چشم می‌خورد، از نصب عکس‌های شهدا بر بنرهای برافراشته در میدان امام اصفهان تا عکس‌هایی که مردم روی دست گرفته بودند تا نشان دهند هیچ‌گاه رشادت این قهرمانان در راه استقلال ایران اسلامی را فراموش نخواهند کرد.

برپایی غرفه‌ای که تمثال‌های از شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت را به صورت پلکانی در معرض دید شرکت‌کنندگان در راهپیمایی قرار داده بود، از حاشیه‌های دیدنی مراسم امروز بود که کودکان برای گرفتن عکس از آن از همدیگر سبقت گرفته بودند.

مسئول برپایی این غرفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: هدف از طراحی پلکانی این ماکت به این دلیل است که هر کدام از این شهدا تا یک پله ما را به ظهور امام زمان (عج) نزدیک‌تر می‌کنند و آینه‌ای با قاب شهید در مرکز این ماکت قرار داده شده تا هر فرد خود را شهید زنده تصور کند.

وقتی همه آمدند

روایت انقلاب از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۴۰۱ با خواندن سرودهایی که در طول این ۴۴ سال ساخته شدند، از خمینی امام تا سلام فرمانده توسط صدها دانش‌آموز از برنامه‌های جانبی راهپیمایی امسال بود که با استقبال گسترده حاضران در میدان امام همراه شد.

گرفتن عکس‌های یادگاری خانواده‌ها با پرچم مقدس ایران و جوانان هم‌سن‌وسال در کنار یکدیگر یکی دیگر از قاب‌هایی است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به چشم می‌آید، جوانانی هم‌سن‌وسال آرمان که همین چند ماه پیش در راه دفاع از ولایت آسمانی شد و به میهمانی ملکوتیان راه یافت و حالا آنها آمده بودند تا راه آرمان و آرمان‌ها را در پیش بگیرند.

وقتی همه آمدند

در فضای شعارهای حماسی و انقلابی، شعارهایی هم برای جریان همیشگی آب در رودخانه زاینده رود سر داده شد تا مسئولانی که امروز در کنار مردم و پابه‌پای آنها در راهپیمایی حضور یافته بودند، یادشان نرود که مردمان دیار گنبدهای فیروزه‌ای خواسته‌ای دارند که سال‌هاست به آن توجهی نمی‌شود.

در گوشه‌ای از میدان تعدادی نوجوان در حال گرفتن مصاحبه با شرکت‌کنندگانی بودند که در جشن ملی ۲۲ بهمن حاضر شده بودند، نوجوانانی که می‌خواستند راهپیمایی امسال را در قاب‌هایی برای آیندگان به یادگار بگذارند. اجرای سرود جمعی دانش‌آموزان در گروه سرودهای مختلف، حضور کشاورزان شرق اصفهان و بختیاری‌های مقیم اصفهان از جلوه‌های دیگر راهپیمایی امروز بود.

وقتی همه آمدند

اینجا اصفهان است، دیار مردمان بی‌نظیری که پای حرف ایستادن را خوب بلدند که سرشان برود قولشان نمی‌رود. مردان و زنانی که دردانه‌هایشان را برای حفظ وطن فرستادند و چشم‌به راهی را به جان خریدند. همه آمده‌اند، بزرگ و کوچک و دهه ۳۰، ۴۰، ۸۰ و ۹۰ هم ندارد.

کد خبر 640521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.