روایتی از میدان‌داری فرشته‌ها در نبرد روایت‌ها

اجتماع چندین هزار نفری دختران روزه‌اولی، جشن تکلیف صدها دختر دانش‌آموز با حضور رهبر معظم انقلاب و نقش پررنگ دختران در تجمعات خودجوش حمایت از حجاب، از جمله رویدادهایی بود که دختران در طول ماه‌های پیش در آن‌ها حماسه آفریدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دختران و زنان سرزمینم را می‌شناسی، همان‌هایی را می‌گویم که حضورشان در عرصه‌هایی از مردان پررنگ‌تر و تاثیرگذارتر است؛ همان‌هایی که از دامانشان مرد به معراج عرشیان می‌رود و فرش زیر پای بسیاری از خانه‌هایمان هم بافته دستان همین بانوان و دختران است.

امروز و هر زمانی باید معصومیت و پاکی دختران و زنان سرزمین پارس را پاس داشت و ستود و آگاه بود که قداست گوهران ایران زمین به‌راستی نیازمند حفاظت ویژه است، اما این حراست نیازمند نقشه راهی به وسعت تدبیری برآمده از فرهنگ ناب اسلامی و قدمت تمدنی ایران است که در پرتوی آن، نسل‌های بسیاری بهره برند.

دختران امروز و مادران فردا، باید نقش خاطره زندگی را به خوبی نقاشی کنند تا آینده سرزمین مادری روشن‌تر از همیشه باشد و پیش رفتن به سوی تمدن اسلامی با حضور، ظهور و بروز همین زنان محقق شود.

ما مملکتی اسلامی داریم و همین می‌طلبد تا کرامت دختران و زنان ما در سایه مبانی غنی شده به نور الهی و شجره طیبه، خود الگویی باشد برای تمام بانوان عالم که قداست و پاکی را برگزیده‌اند.

بانوان وطنم دست به دست هم دادند تا پشت جبهه‌های حق علیه باطل خالی نماند و قرص نانی که آن بانوی پیرسال برای رزمندگان فرستاد، لقمه‌ای حلال شود تا پیکر حرامیان بِدَرَد و واژه جاری عشق و خدمت به وطن در هر عرصه و میدانی را به تصویر بکشد.

زنان شهید ما، گواه این مدعا هستند که دختران، شجاعان میدان جهاد، رزم و شهادت و مرضیه دباغ‌ها همان اوایل پیروزی انقلاب، نماد مدیران و فرماندهان زن میانه میدان نبرد با بعثی‌ها بودند.

مادران پس از جنگ نیز میدان‌دار تربیت فرزندانی شدند که «العلم‌السطان» مولایشان را عملیاتی کردند و برای آبادی و سرافرازی ایران عزیز، تلاش و کوشش داشتند.

بزرگی گفته بود اگر بخواهیم گره‌ای از مسائل جامعه باز شود باید زنان سررشته‌دار و میدان‌دار باشند و در آن مسیر اهتمام و جدیت ورزند. درست هم می‌گفت؛ چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار زنان با ایشان با تأکید بر اینکه خانواده بدون حضور و احساس تکلیف زن قابل اداره شدن نیست و برخی گره‌ها جز با سرانگشت ظریف زن باز نمی‌شود، فرمودند: همچنان‌که هیچ زنی در تقدم حفظ جان فرزندش با فلان کار اداری، تردید ندارد در اهمیت تربیت اخلاقی و ایمانی فرزند نیز تردیدی نیست و چنانچه زن ناگزیر از انتخاب یکی از دو عرصه باشد، خانواده مهم‌تر است.

اینجا ایرانه؛دخترا ستاره می‌سازند/ نسل پای کارِ انقلاب

معظم‌له در همان دیدار فرمودند: جهاد هم بر زن، هم بر مرد واجب است منتها جهاد مرد یک‌جور است، جهاد زن یک‌جور دیگر است. یعنی همین جنگ مثلاً دفاع هشت ساله زن‌ها هم مکلف بودند، تکلیف داشتند، به تکلیفشان هم خوب عمل کردند. زن‌ها در این مدت اگر بهتر از مردها عمل نکرده باشند حداقل به اندازه مردها عمل کردند.

دیدار با فرشتگان

ماه رجب‌الخیر و در شب ولادت مولای متقیان امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) بود که مراسم معنوی و پرطراوت «جشن فرشته‌ها» با حضور صدها تن از دختران دانش‌آموزی که به سن تکلیف رسیده بودند، با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

دیداری که در تاریخ سابقه نداشت و این فرشتگان بودند که گرداگرد امام امت حلقه زدند و صحنه‌هایی از جنس نور، شور و شعور تکلیف‌مداری خلق کردند.

رهبر انقلاب در آن دیدار به یادماندنی و خاطره انگیر خطاب به دختران ۹ ساله وطن، فرمودند: نوگلان عزیز با خدا دوست باشید و کاری کنید جزو زنان بزرگ کشور شوید.

شاید در این دیدار قاب، تصویری که شماری از فرشتگان گرداگرد ولی امرشان در لحظه پایان نماز حلقه زده‌اند از همه ماندگارتر باشد. قابی که امام انقلاب را در میانه تصویر نشان داده و پروانه‌های زیبا را دورتادورش ثبت کرده است.

دختران وطن می‌دانند که مادران فردای ایرانند و باید مادری را از همین سن و سال فراگیرند، بایدها و نبایدها را بشناسند و برای فردا و فرداهای خانواده، جامعه و وطن بابرنامه، راسخ، قوی و استوار پیش روند.

اینجا ایرانه؛دخترا ستاره می‌سازند/ نسل پای کارِ انقلاب

اینجا ایرانه؛دخترا ستاره می‌سازند/ نسل پای کارِ انقلاب

«سلام فرمانده» و دخترانی که همراه مادران سرود می‌خوانند

سرود فراگیر شده «سلام فرمانده» یک و دو از آن دست عاشقانه‌های معروفی است که ایران و جهان را در بر گرفت و زنان هنگام برپایی و همه‌خوانی این سرود پرشور و اشتیاق، میدان‌دار بودند و با همراهی نوگلانشان، یاری‌گر امام زمان (عج) شدند.

اینجا ایرانه؛دخترا ستاره می‌سازند/ نسل پای کارِ انقلاب

اینجا ایرانه؛دخترا ستاره می‌سازند/ نسل پای کارِ انقلاب

روزه‌اولی‌های رمضان‌الکریم نوروزی

حضور دختران در اجتماع چندهزار نفری روزه‌اولی‌ها در تهران و اصفهان و چند شهر و استان دیگر هم دیدنی بود. روزه‌اولی‌هایی که نوروز و بهار قرآن و طبیعت را با زبان روزه شروع کردند و افطار را در جشن بزرگ و به‌یادماندنی اطعام کریمانه باز کردند.

این حضورها و همایش‌ها در سال جاری اتفاق افتاد و سال‌های قبل از آن، کمتر این‌گونه رویدادهای برنامه‌ریزی شده جمعی را شاهد بودیم.

روزه‌اولی‌ها این تجربه را به یادگار در قلب و جانشان ثبت کردند و ان‌شاالله در این راه و مسیر مستحکم قدم بردارند و از پله روزه رمضان، به مراتب بالاتر معنویت دست پیدا کنند.

اینجا ایرانه؛دخترا ستاره می‌سازند/ نسل پای کارِ انقلاب

تجمعات خودجوش حمایت از حجاب

حمایت از حجاب، به‌ویژه در آستانه ورود به فصل گرم سال در جریان بود و کم و بیش تداوم داشت، اما پس از ناآرامی‌ها و اغتشاشات سال گذشته، مطالبه‌ای بود که زنان بیشتر از مسئولان و دولتمردان می‌خواستند که برای حجاب کاری کنند تا هوای شهر بیش از این آلوده نشود.

دختران و زنان مطالبه‌گر در طول ماه‌های گذشته مطالبه خود را بلند فریاد زدند تا مسئولان هم کاری کنند و از پیشروی این آسیب خطرناک اجتماعی آثار زیانبار آن در خانواده و جامعه که اکنون ابعاد امنیتی هم پیدا کرده است، بکاهند.

اینجا ایرانه؛دخترا ستاره می‌سازند/ نسل پای کارِ انقلاب

اینجا ایرانه؛دخترا ستاره می‌سازند/ نسل پای کارِ انقلاب

این دختران سرزمین عالمان و بزرگان تمدن‌ساز ایران هستند که باید در مسیری که انتخاب کرده‌اند، هم‌پای یکدیگر و گوش به فرمان ولایت گام بردارند و یاری‌گر آرمان‌هایی باشند که امام آینه‌ها ترسیم کرد و امروز رهبر فرزانه انقلاب به مدد الهی و با کمک همین مردان و زنان به دنبال تحقق همان آرمان‌ها است.

یادداشت از: محمود افشاری خبرنگار سرویس سیاسی ایمنا

کد خبر 659712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.