سلام نصف‌جهان بر ۴۵ سالگی انقلاب

راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ و جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ایران در اصفهان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی رسیدیم، انقلابی که حالا پختگی در تن این دو رقمی دوست‌داشتنی، کنار همه زخم‌هایی که جایش گاهی درد می‌کند، رنج‌هایی که کشیده و تحریم‌هایی که زانوهایش را به درد آورده، اما پایش را خم نکرده، نشسته است.

ایستادن در برابر همه بی‌مهری‌هایی که قلب میهن را گاهی ناکوک کرده، اما کاری از پیش نبرده است. فشارهایی که دست به گلوی انقلاب انداخته و سایه سنگینش را روی تنِ وطن پهن کرده است، اما اهالی این سرزمین در برابر آن استوار ایستاده‌اند و دلشان را دست خدا داده‌اند و شده است هرچه تبر زدی مرا زخم نشد جوانه شد...

در دوران‌هایی تبِ وطن بالا رفت، دلواپسی‌ها زیاد شد. هربار تنی به تن وطن، تنه زد و قسمتی از آن را فرو ریخت، اما ایران جان ما آرام‌تر و صبورتر ایستاد و زخم‌هایش را مداوا کرد چراکه خوب می‌دانست، عمر شب کوتاه است و تحمل زخم روی زخم به امید رسیدن فجر برایش آسان شد.

عاشقی در جان ما ریشه کرد، آفتاب بی‌رمق نشد. فشار تحریم‌ها نه تنها ما را خسته نکرد که تازه کنارش قد کشیدیم و بزرگ‌تر هم شدیم. شهره علم و دانش و مبدع و خالق شدیم.

خواستند تحقیرمان کنند که حقیر عالم شدند. عاشق وطن بودیم و عاشق‌ترمان کردند و مهر وطن را کنج قلب‌هایمان گره زدند و حالا به قرار ۴۴ ساله رسیده‌ایم، جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی.

امروز دوباره کنار هم می‌ایستیم و فریاد می‌شویم برای آن‌ها که صدایشان به جایی نمی‌رسد، مشت می‌شویم برای دست‌های کوچک و روح می‌شویم برای سرزمین‌های مرده.

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیعتی مجدد با آرمان‌های انقلاب است، آرمان‌هایی چون استقلال، آزادی، عدالت، مردم سالاری دینی، حکومت اسلامی، که ۴۴ سال پیش ملت ایران برای تحقق آن انقلاب خود را آغاز کرد و به ثمر رساند.

امروز در این جشن ملی، ما باز در اوج بودن را هدف می‌گیریم، دوام آوردن را تمرین می‌کنیم، پایداری مشق شب‌هایمان و رمز پیوند دل‌هایمان می‌شود.

امروز با حضور بر سر قرار ۴۴ ساله با سرزندگی و امید جان‌هایمان به زمین رنگ تازه‌ای می‌زنیم…

میدان امام (ره) ساعاتی پیش از آغاز جشن چهل‌وچهار سالگی انقلاب

آغاز حرکت در مسیرهای هشت‌گانه منتهی به‌سمت میدان امام (ره)

مراسم چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اصفهان همزمان با سراسر کشور رأس ساعت ۹:۳۰ با تلاوتی چند از آیات کلام‌الله مجید آغاز شد.

مردم اصفهان مانند سایر هموطنان، در هوای سرد زمستانی بهمن‌ماه از همان ساعات ابتدایی مراسم با حضور در مسیرهای هشت‌گانه به سمت میدان امام (ره) محل اصلی مراسم در حال حرکت هستند.

حضور پرشور نوجوانان و جوانان در میدان امام (ره)

محمد علی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز مردم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند و در طول این سال‌ها با وجود همه توطئه‌های دشمنان ما، عوامل اصلی پیروزی انقلاب همچنان استمرار داشته است.

وی افزود: امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود عامل اصلی انقلاب را دینداری و انگیزه مردم در دفاع از دین اعلام کردند و همین رویه توسط مردم ادامه دارد.

فرماندار اصفهان دلیل شکست توطئه‌های دشمنان را ادامه مسیر انقلاب دانست و گفت: مردم همچنان از رهبری تبعیت می‌کنند و امروز در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ همچنین آغاز چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب، جوانان و نوجوانان در میدان امام (ره) اصفهان و در اقصی نقاط استان و کشور نقش آفرین هستند.

وی با اشاره به حضور پرشکوه مردم در مسیرهای راهپیمایی تصریح کرد: اکثر جمعیتی که در میدان امام (ره) گردآمده‌اند از قشر نوجوانان و جوانان هستند و این نشان‌دهنده بالندگی و زنده بودن انقلاب دارد و این مسیر همچنان در تبعیت از رهبری انقلاب و استمرار راه شهدا ادامه خواهد داشت.

حضور در یوم‌الله ۲۲ بهمن مظهر اتحاد و اعتماد ملی است

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پیامی از فرهنگیان و دانش‌آموزان استان برای حضور گسترده و حماسی در راهپیمایی یوم‌الله بیست‌ودوم بهمن دعوت کرد، متن پیام به شرح زیر است:

"بسم‌الله الرحمن الرحیم

"بیست‌ودوم بهمن امسال را مظهر اتحاد و اعتماد ملی و مظهر حضور و عزت مردم قرار دهید. " حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

بیست‌ودوم بهمن‌ماه یادآور حماسه‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های ملت عزیز ایران به رهبری الهی حضرت امام خمینی (ره) است که عشق به انقلاب، امام راحل و سربلندی وطن را بی‌واهمه و یکپارچه، در کمال شجاعت و آزادگی فریاد زدند؛ این روز تاریخی و فرخنده را به تمامی همکاران فرهنگی، دانش‌آموزان عزیز و عموم مردم انقلابی استان اصفهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب عظیم و الهی است که پیام بازگشت به اصل اسلام ناب محمدی و حرکت بر مدار اخلاق الهی را در جهان طنین‌انداز کرد. این همان پیامی است که پیامبر اعظم اسلام (ص) آن‌را بزرگ‌ترین هدف رسالت خود اعلام فرموده‌اند. بدون شک پاسداری از این پیام و استمرار حرکت بر مدار انقلاب اسلامی تکلیفی الهی و ادامه مسیر امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر اسلام است.

از همکاران بزرگوار، فرهنگیان و معلمان محترم و دانش آموزان عزیزم در استان اصفهان دعوت می‌کنم که بار دیگر با حضور حماسی و دشمن شکن خود در راهپیمایی یوم الله بیست‌ودوم بهمن، به ندای ولی امر مسلمین جهان لبیک گفته و با آرمان‌های امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن تجدید پیمان کنند. "

سیل خروشان مردم انقلابی اصفهان به میدان امام (ره) رسید

اینجا در وسعتی به پهنای اصفهان عزیزمان و در قاب‌هایی ماندگار می‌شود فاصله نسل‌ها را به تماشا نشست. پیرمردی خوش سیما و از آن بابابزرگ‌های دوست داشتنی با نوه‌اش آمده است؛ گاهی شانه نوه عصای پدربزرگ می‌شود و گاهی دست‌های به چین نشسته پدربزرگ می‌شود یک پناه امن برای نوه، اما حرف هردوی آن‌ها یکی است، راهشان یکی است، نگاهشان به پرچم است و چقدر این یکی بودن‌ها قند در دل آدم آب می‌کند.

پرچم حرف مشترک همه ما است؛ زبان واحدی که ایران مقتدر را به رخ همه می‌کشد. تکان‌های پرچم دل را به لرزه می‌اندازد و عطر ریحان را می‌گستراند در کنج قلب‌هایمان. باید که برای این پرچم، جان داد، باید برای این مردم که پای پرچم میهن‌شان جان می‌دهند، جانانه خدمت کرد.

حاج قاسم هم هست، عکسش نشسته روی سینه‌ها و همچنان لبخند می‌زند و نگاهش درستی راه را نشانمان می‌دهد.

تا پای جان در راه آرمان‌های امام (ره) هستیم

راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن‌ماه پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در مسیرهای منتهی به میدان امام باشکوه هرچه‌تمام‌تر در حال برگزاری است.

حضور گسترده جانبازان به‌ویژه جانبازان قطع نخاعی و شیمیایی و همچنین خانواده معظم شهدا با در دست داشتن تصاویر شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در این راهپیمایی، اثبات کرد که این عزیزان تا پای جان بیش‌ازپیش در راه آرمان‌های امام خمینی (ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و برای حفظ دستاوردهای انقلاب، آماده هرگونه جان‌فشانی و ایثار هستند.

انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین نظام در دنیا است

سردار محمدرضا میرحیدری در حاشیه راهپیمایی بیست و دوم بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حضور پرشکوه و منسجم مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن باعث عزت، آبرو و اقتدار نظام اسلامی، یأس و ناامیدی در دل دشمن و دل‌گرمی ملت‌های مظلوم جهان و تمام دوستداران انقلاب شد و نشان داد که انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین نظام در دنیای کنونی است.

وی افزود: آنچه امروز باعث ثبات و پایداری امنیت این انقلاب در طول ۴۴ سال گذشته شده است همین اتحاد، انسجام، یکدلی و در کنار هم بودن مردم در تمام صحنه‌ها است؛ به همین دلیل دشمن با به راه انداختن جنگ شناختی و با استفاده از ابزار دروغ و شایعه‌پراکنی به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی بین مردم و نظام است چرا که اگر بتواند مردم را از حاکمیت جدا کند آن روز می‌تواند دوباره به این کشور تسلط یابد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در چند ماه اخیر، دشمن با به راه انداختن جنگ شناختی و ترکیبی با کشته‌سازی و انتشار اخبار جعلی و شایعه‌سازی تلاش بسیار زیادی کرد تا مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار دهد؛ از این رو مدام وعده می‌داد که انقلاب اسلامی ایران ۴۴ سالگی خود را نخواهد دید، اما نه تنها در تمام نقشه‌های‌شان شکست خوردند بلکه امروز با چشمان خود دیدند که مردم فهیم و بصیر ایران با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ۴۴ سالگی انقلاب را جشن گرفته و بار دیگر حمایت و پشتیبانی قاطع خود از انقلاب را فریاد زدند.

وی اضافه کرد: دشمن باید بداند، همان طور که تا به امروز تمام نقشه‌هایش توسط مردم ولایت‌مدار و مقاوم ایران اسلامی نقش بر آب شده از این پس نیز در رویارویی با این مردم شکست خواهد خورد.

سردار میرحیدری افزود: پیام حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی امروز این است که دنیای استکبار باید به رأی و نظر مردم ایران احترام گذاشته و از دشمنی و توطئه‌چینی دست بردارد.

وی ادامه داد: این حضور و پشتیبانی محکم مردم از نظام، پیامی نیز برای مسئولان دارد که با تمام وجود و جهادگونه برای خدمت‌گزاری به این نظام تلاش کنند و پاسدار میراث عظیمی که با مجاهدت علما و خون شهدا به‌دست آمده است، باشند و اجازه ندهند کم‌کاری و کاستی‌های آن‌ها در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی زمینه ناامیدی در دل جوانان این مرز و بوم و نسل آینده را فراهم آورد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: ملت ایران با توکل بر قدرت لایزال الهی و با روحیه خودباوری، انقلابی‌گری و جهادی به راه خود ادامه می‌دهد و از هیچ‌کس و هیچ ابرقدرتی ترس ندارد و با پشتیبانی ولایت فقیه پرچم مقدس این نظام را به دست صاحب اصلی آن و منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) می‌سپارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث خودباوری و خوداتکایی مردم ایران شد و کشور ما را از وابستگی به قدرت‌های غرب و شرق نجات داد، گفت: امروز پلیس ایران مانند سایر نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها به خوداتکایی رسیده است و با استفاده از دانش بومی و توان نخبگان داخلی نیازمندی‌ها و تجهیزات خود را در حوزه‌های مختلف از جمله کشف جرم تأمین می‌کند و نه تنها به دیگر کشورها وابسته نیست، بلکه در تأمین نیازها و آموزش نیروهای پلیس به کشورهای منطقه نیز کمک می‌کند.

سردار میرحیدری با اشاره به پیشرفت‌های پلیس ایران پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در طول ۴۴ سال گذشته پلیس ایران به قدرت برتر منطقه از نظر کشف جرم تبدیل شده و پیشرفت‌های زیادی در زمینه استفاده از فناوری روز دنیا و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند پلیسی دست یافته است.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی رابطه مردم با پلیس ترمیم یافته و امروز پلیس خود را خادم مردم و مردم نیز خود را حامی پلیس می‌داند، افزود: راه‌اندازی واحد مشاوره در کلانتری‌ها، راه‌اندازی پلیس اجتماعی در یگان‌های انتظامی به خصوص یگان ویژه همچنین راه اندازی سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ که پل ارتباطی پلیس با مردم بوده، در دوران بعد از انقلاب راه‌اندازی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: پلیس ایران در دوران قبل از انقلاب، نیرویی در خدمت طاغوت و گوش به فرمان مستشاران نظامی بود و ارزش‌های اسلامی در این نیرو جایی نداشت، اما پلیس پس از انقلاب به نیروی ارزشی و ولایی تبدیل شده است که جان خود را برای اسلام و مردم فدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز پلیس ایران در تمام صحنه‌ها حضور دارد و هرجایی که مردم به وجود پلیس احتیاج داشته باشد؛ از سیل و زلزله و برف و باران گرفته تا خدمت‌رسانی به زائران اربعین نقش‌آفرینی می‌کند.

۲۲ بهمن یادآور حماسه‌ها و جانفشانی‌های مردم ایران است

به گزارش خبرنگار ایمنا، در متن پیام آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
الله اکبر
الله اکبر
الله اکبر

۲۲ بهمن یادآور حماسه‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های مردم عزیز ایران است که عشق به انقلاب و امام راحل و سربلندی وطن را یکپارچه و بی واهمه فریاد می‌زنند.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیروزی خون بر شمشیر و نور بر ظلمت بود و البته تحقق شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی.

۲۲ بهمن مصداق پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با خون شهدا است.

بدون تردید رمز پیروزی ملت ایران در بهمن ۵۷ و مقاومت ۴۴ ساله در میان طوفان‌ها و گردبادهای حوادث، چیزی جز صداقت، همدلی، اتحاد و همراهی ملت با نظام جمهوری اسلامی ایران را به همراه نداشته است.

اینجانب فرا رسیدن این روز با شکوه را به تمامی همکاران و دلاورمردان آتش نشانم تبریک و تهنیت عرض نموده و برقراری این نظام مقدس، سلامتی آقا امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) را از خداوند منان خواستارم.»

لبیک یا خامنه‌ای....

سرمای هوا کلاه را بر سر و شال را دور گردن آدم‌ها روانه کرده است. خیلی‌ها با پلاکاردهای دست‌سازشان آمده‌اند و خیلی‌ها هم بین راه و از ایستگاه‌های مردمی و ستادی پلاکاردهای یک شکل گرفته‌اند. عصاره حرف‌های آدم‌ها شده چند کلمه و نشسته روی مقواهای سفید و زرد که البته سفیدها تعدادشان بیشتر است.

لبیک‌های نوشته شده روی پرچم‌ها، خیال آدم را آسوده می‌کند وقتی حرف از مَرد اول کشور می‌شود؛ او که بابای مهربان همه ما است. لبیک یا خامنه‌ای....

جامعه ورزش اصفهان پای کار آمدند تا اتحاد خود را به جهانیان نشان دهند

سرهنگ وحید رجبی، رییس سازمان بسیج ورزشکاران اصفهان در حاشیه این مراسم با دوربین ایمنا به گفت‌وگو پرداخت که صحبت‌های وی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

جامعه ورزش به ایادی استکبار نشان داد همیشه در صحنه حضور دارد

سرهنگ روح الله معظم، مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان نیز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن دقایقی را برابر دوربین ایمنا به گفت و گو پرداخت:

مشارکت حداکثری امروز وحدت بی‌سابقه ملت ایران را نشان داد

مهدی تکابی، رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان با حضور در این مراسم لحظاتی را با ایمنا گفت‌وگو کرد:

جمهوری اسلامی حرم است

زهرا مهرعلیان خواهر شهیدان علی و مجتبی مهرعلیان و همسر شهید حاج احمد سامانی با به همراه دخترش با همراه داشتن عکس شهیدانشان در این جشن ملی حضور به هم رسانیده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وصیت‌نامه شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار کرد: جمهوری اسلامی حرم است و ما مدافعان حرم و تا آخرین لحظه از این انقلاب دفاع خواهیم کرد.

وی می‌افزاید: اکنون در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور به هم رسانیدم تا به دشمنان اسلام و معاندان این انقلاب که تصور می‌کنند، می‌توانند برای ما برنامه و نقشه‌ای پیاده کنند، بگویم که خیال باطل در سر دارند و نمی‌توانند در کشور ما خللی ایجاد کنند.

خواهر شهیدان مهرعلیان ادامه می‌دهد: جوانان بیش از ۴۰ سال پای انقلاب ایستادند و می‌بینیم که شکوفایی علم، فرهنگ و تمدن ایران را به رخ جهانیان می‌کشند.

همسر شهید سامانی با بیان اینکه این نشانه حسادت دشمنان است که قصد دارد ملت و کشور ایران را خوار و ذلیل کند، اظهار کرد: با این حضور به دشمنان اعلام می‌کنیم که هیچگاه موفق نخواهند شد.

حضور جوانان تضمین‌کننده تداوم مسیر صحیح انقلاب است

کریم زارع در حاشیه مراسم راهپیمایی روز بیست‌ودوم بهمن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه در سال جاری، پر شورتر از سال‌های گذشته در چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در صحنه حضور یافتند و موضوع چشم‌گیر، حضور جوانان و دهه هشتادی و نودی‌ها در این مراسم است که بر خلاف صحبت‌ها و شایعه‌های بی‌پایه و اساس، دل‌بسته این نظام و انقلاب هستند.

وی افزود: فراموش نکرده‌ایم که از کجا به کجا رسیده‌ایم و به برکت این انقلاب و جوشش مردمی اقتدار، عزت و استقلال امروز ایران اسلامی مثال‌زدنی است و در هیچ کشوری شاهد این استقلال، عزتمندی و خوداتکایی نیستیم؛ تمام این برکات حاصل شده از وجود انقلاب اسلامی، خون شهدای گرانقدر و اعتقاد و اعتماد مردم به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و امام راحل (ره) است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: به‌رغم تمام دشمنی‌های صورت گرفته و با وجود مشکلات ایجاد شده، چهل و چند سال به خوبی گذشته و مشکلات با همت و همبستگی‌های مردمی رفع شده است و به یاری خدا از این پس نیز مقتدرانه پیش خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه این انقلاب در آینده‌ای نه چندان دور و به یاری خدا به اهداف کامل خود خواهد رسید، ادامه داد: حضور جوانان تضمین‌کننده تداوم مسیر صحیح انقلاب است و به‌رغم وسوسه بدخواهان، تعلیمات نسل‌های پیشین به خوبی به نسل امروز منتقل شده است و نقشه‌های شوم دشمنان مانند همیشه با شکست مواجه شده است.

زارع با بیان اینکه نسل امروز پرشورتر از نسل‌های پیشین در صحنه حضور دارد، خاطرنشان کرد: حضور پرشورتر نسل امروز در صحنه در واقع ضامن تداوم، ارتقا و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در دهه‌های آتی است و امیدواریم با حضور پرشور جوانان و بهره بردن از انرژی و استعداد آنها، مشکلات موجود به حداقل برسد.

امیدوارم بتوانیم اهداف ولایت را به نسل جدید منتقل کنیم

محمد ساعدی، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی تام یکی دیگر از حاضرین راهپیمایی ۲۲ بهمن بود و با دوربین ایمنا گفت‌وگو کرد:

این حضور مشت محکمی بر دهان استکبار بود

اکبر تقیان، رییس هیئت کاراته استان اصفهان هم درخصوص حماسه ۲۲ بهمن صحبت کرد که در ادامه صحبت‌های وی را مشاهده می‌کنید:

با همراهی مردم و گام برداشتن در مسیر الهی مشکلات برطرف می‌شود

زهرا شیخی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز در میان مردم اصفهان و در میدان نقش جهان شور و بیعتی دوباره با رهبر معظم انقلاب به چشم می‌آید و این نشانی دیگر از افتخارات مردم اصفهان است که حتی در شرایطی که دشمن پیش‌بینی این حضور را نمی‌کرد، شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ هستیم.

وی نجابت، صبر و همراهی مردم در تمام شرایط سخت ۴۴ ساله انقلاب را نشان‌دهنده پایبندی مردم به عهده الهی و آرمان‌های انقلاب دانست و افزود: این ملت بر سر بیعتی که با رهبر کبیر خود بسته‌اند می‌مانند البته تحریم‌ها، شرایط سخت اقتصادی، معیشتی و جنگ رسانه‌ای نابرابری که در آن قرار داریم کار را دشوار کرده، اما با همراهی مردم، همت و اراده بزرگ آنها و گام برداشتن در مسیر الهی، مشکلات برطرف خواهند شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مکر دشمنان به خود آنها بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: امیدوار فرارسیدن روزی هستیم که به برکت خون شهدا پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی آنکه ولی عصر (عج) برسد و تمام مسائل و مشکلات حل و فصل شود.

همبستگی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، جلوه‌ای از اتحاد ملی است

سید رضا مرتضوی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این روز که سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انفجار نور و غلبه ارزش‌ها بر همه اهدافی که رژیم سفاک شاهنشاهی و پشتیبانان خود در نظام سلطه غرب دنبال می‌کردند که در این سرزمین گسترانده شود و روز غلبه ارزش‌ها بر ضد ارزش‌ها را به همه ملت تبریک می‌گویم.

وی حضور فوق‌العاده و شگفت‌انگیز مردم را پیام اصلی این راهپیمایی دانست و افزود: مردم با این حضور کاری کردند که یاس و ناامیدی را بر دل دشمنان و بدخواهان این ملت گستراندند و به یمن این همبستگی که به مناسبت ایام الله دهه فجر و در روز پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور در حال رقم خوردن است، یاس در دل دشمنان پایدار و امید در دل مردم ما بیش از گذشته تلالو خواهد داشت.

استاندار اصفهان با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: امیدواریم هر چه زودتر به قله‌های رفیعی که انقلاب اسلامی آنها را هدف گیری کرده است، دست پیدا کنیم.

وی دستاوردهای ۴۴ سال گذشته انقلاب را چراغ راه ادامه مسیر معرفی کرد و یادآور شد: در سال‌های گذشته هر کجا که به توانمندی‌های داخلی جوانان و دانشمندان خود اعتماد کردیم و هنگامی که مراقب همبستگی و وحدت ملت بودیم و همچنین به راهنمایی‌ها و سیاست‌های راهبردی امامین انقلاب چه در دوران امام راحل (ره) و چه رهبر معظم انقلاب عمل شد، موفق بودیم و هرگاه از اینها فاصله گرفتیم، سبب دوری از هدف‌های انقلاب شد.

مرتضوی توجه به این تجربه را برای ادامه مسیر انقلاب ضروری دانست و گفت: همبستگی ملی در ۲۲ بهمن، جلوه‌ای از این اتحاد ملت را نشان داد و امیدواریم با نگاه کریمانه‌ای که رهبر با عفو اخیر خود نشان دادند، تلاش کنیم که از خطوط قرمزی که امنیت، آسایش و حرکت بسیار قدرتمند مردم را مورد آسیب قرار می‌دهد، به خوبی مراقبت کنیم.

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب است

منصور شیشه‌فروش در حاشیه راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز شاهد حضور پرشورتر مردم هستیم و میدان امام (ره) اصفهان و خیابان‌های اطراف آن مملو از جمعیت است. این موضوع نشان می‌دهد که این انسجام، همیشگی است و پرچم این انقلاب همیشه با محوریت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به اهتزاز درآمده است.

وی با بیان اینکه امروز با برپایی راهپیمایی یوم‌الله بیست‌ودوم بهمن، بیش از ۴۲۰ تیم‌های امدادی اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی مسیرهای راهپیمایی را در سطح استان اصفهان پشتیبانی می‌کنند، افزود: این حضور حماسی و پرشور نشانه تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به حضور پرشکوه و منسجم مردم به همراه تیم‌های امدادی در راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن گفت: امروز در برگزاری راهپیمایی یوم‌الله بیست‌ودوم بهمن، امدادگران اصفهان نیز به صورت خودجوش و همگام با مردم و بخش‌های مختلف در مناطق گوناگون حضور پرشوری داشتند تا باری دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کنند، زیرا لازم است با خدمات‌رسانی مؤثر، هم‌پای آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداریم.

جامعه ورزش استان تمام قد پای آرمان‌های انقلاب هستند

جواد محمدی در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: این روز بزرگ را به جامعه ورزش تبریک می‌گویم. جامعه ورزش استان مجدداً با حضورشان یک بار دیگر اعلام کردند تمام قد پای آرمان‌های انقلاب هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد ورزشکاران همیشه متحد پای کار هستند و با افتخار آفرینی برای کشورمان همچون سفرای ایرانی ظاهر می‌شوند. ورزشکاران بدون حاشیه با نهایت قدرت در مسابقات حاضر می‌شوند و پرچم کشورمان را به اهتزاز در می‌آورند.

دشمن نمی‌تواند به سرو بلندقامت انقلاب آسیبی برساند

محمدرضا جان‌نثاری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۲۲ بهمن‌ماه که روز عید انقلاب اسلامی است پیامی برای دشمن و پیامی برای دوستان دارد؛ دشمنان باید بدانند که به کوری چشم آنها ۴۴ سال است که مردم پای این انقلاب ایستاده‌اند و امسال جمعیت زیادی از اقشار و گروه‌های مختلف، یک‌دل و یک‌صدا به میدان آمده‌اند تا به دشمن نشان دهند، همچنان پای انقلاب اسلامی مانده‌اند.

وی این حضور ملت را سبب یأس دشمنان دانست و افزود: پیام این حضور برای دوستان این است که اگر مقاومت کنیم و پای این انقلاب بایستیم، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و نمونه این موضوع ۲۲ بهمن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گذشت ۴۴ سال را نشانه تبدیل انقلاب به یک سرو بلندقامت دانست و گفت: اکنون انقلاب به لطف خدا و برکت خون شهدا به مرحله‌ای رسیده است که به‌طور قطع دشمن نمی‌تواند به آن آسیبی برساند، امیدوارم این مردم همیشه سربلند باشند و انقلاب به دست صاحب اصلی آنکه امام زمان (عج) است، برسد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود که مشکلات کشور نیز یکی پس از دیگری رفع و گشایش‌های اقتصادی حاصل شود تا دل این مردم بیشتر از پیش خوش باشد.

پیام حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتحاد است

حجت‌الاسلام والمسلمین منوچهر مهروی پور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی خداوند را شاکر هستیم و امیدواریم خداوند درهای رحمت خود را به صورت ویژه‌تر برای مردم باز کند به نحوی که شاهد اتفاقات خوب و ویژه برای مردم ایران اسلامی باشیم.

وی افزود: امروز حضور همه‌جانبه اقشار مختلف را در راهپیمایی ۲۲ بهمن دیدیم که پیام این حضور اتحاد است و در دل این اتحاد، اتفاقات بسیار خوبی را رقم خواهیم زد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آینده روشنی برای ایران رقم خواهد خورد، گفت: بهترین روزها برای مردم ایران در پیش است و این اتفاق را همه مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان رقم خواهند زد.

مردم به صحنه آمدند و طومار مزدوران رسانه‌های خارجی و استکبار جهانی را جمع کردند

سردار مجتبی فدا در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مردم با حضور پرشور امروز خود در میدان نشان دادند که ۲۲ بهمن واقعاً مظهر وحدت ملی است، امروز گروه‌های مختلف، اقوام، پیر و جوان، مرد و زن همه به صحنه آمده‌اند تا پشتیبانی و حمایت خود را از انقلاب نظام و جمهوری اسلامی اعلام و با امام (ره) و آرمان‌های ایشان و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کنند.

وی با اشاره به پیام نیروهای مسلح در ۲۲ بهمن افزود: نیروهای مسلح همیشه آماده بوده‌اند و امروز مقتدرتر از همیشه در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی حضور دارند و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید دشمن را در منطقه و بر علیه ایران خواهند داشت.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: امروز مردم به صحنه آمدند و سفره و طومار افرادی که مزدور رسانه‌های خارجی و استکبار جهانی هستند را جمع کردند.

شور و شعف وصف ناشدنی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مصطفی خضری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز میدان امام خمینی (ره) حال و هوای دیگری دارد و مردم با شور و شعف وصف ناشدنی برای شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در این مکان حضور یافته‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان افزود: امید است مسئولان بتوانند با خدمت رسانی بیشتر، حق این مردم را ادا کنند.

ضرورت توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط‌زیست

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده در پیامی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از همراهی خانواده بزرگ محیط زیست اصفهان با مردم شریف استان در راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن تقدیر کرد، متن پیام به شرح زیر است:

"پایه‌گذاری نظام سیاسی کشور براساس دین مبین اسلام برای محیط‌زیست ایران، نگاه اعتقادی به مبانی محیط‌زیست را در پی داشت که مبتنی بر این اندیشه، نخستین دستاورد زیست محیطی انقلاب ما اختصاص یک اصل بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود.

در این اصل با رویکردی جامع، حفاظت از محیط زیست که زمینه‌ساز حیات اجتماعی رو به رشد نسل امروز و نسل‌های آینده است؛ وظیفه‌ای عمومی تلقی شده و بر ممنوعیت فعالیت‌های اقتصادی و غیر آنکه با آلودگی محیط‌زیست همراهی پیدا کند، تصریح شده است.

طبق اصل پنجاهم قانون اساسی؛ همه اشخاص حقیقی و حقوقی یعنی تک‌تک افراد ملت و همه دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیت به انضمام بخش خصوصی و در رأس آنها قوه مجریه؛ مسئولیت اجرای این قانون را برعهده دارند و بدیهی است که بین اعضای دولت؛ سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و ادارات کل استانی این دستگاه با جلب مشارکت مردمی و بین‌بخشی در حکم دبیرخانه اجرایی این قانون به عنوان متولی اصلی سازمانی محسوب می‌شود.

علاوه بر این؛ حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی تحت مدیریت سازمان و افزایش کمی قابل توجه این مناطق همچنین اوج تحولات در مدیریت کلان محیط‌زیستی کشور که با ابلاغ سیاست‌های زیست محیطی نظام از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و پیش از آن تبیین مطالبات ایشان در حوزه محیط زیست از مردم و مسئولان انجام یافت و راهبردها و عملکرد زیست محیطی دولت انقلابی حاصل قوانین و مقررات زیست محیطی تدوین و تصویب شده در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی است.

بنابراین اگر از داشته‌های زیست‌محیطی خود به عنوان ارزش‌های انقلابی، بیش از پیش حفاظت کنیم و با ولایت‌مداری و هم‌دلی مدیران و مردم هوشمند برای پاسخ‌گویی به مطالبات محیط‌زیستی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، اقدامات انجام نیافته در این زمینه را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم، می‌توانیم به محیط‌زیستی مطلوب‌تر و در شأن مردم شریف استان اصفهان در زمان کوتاه‌تری دست یابیم و لازمه تحقق این آرمان مهم همراهی خانواده بزرگ محیط‌زیست اصفهان با مردم شریف استان در راهپیمایی شکوهمند بیست‌ودوم بهمن است. "

همبستگی رمز پیروزی و موفقیت مردم ایران است

محمدرضا فلاح در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مردم ایران همواره و در همه دوران قبل از انقلاب، پس از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی اتحاد و انسجام خود را حفظ کرده‌اند و این همبستگی با محوریت رهبر معظم انقلاب، رمز پیروزی و موفقیت مردم ایران بوده است.

وی با اشاره به اغتشاشاتی که در ماه‌های گذشته توسط دشمنان داخلی و خارجی انجام شد، افزود: پس از این وقایع اخیر مردم بیشتر مصمم شدند که به میدان بیایند و حضور مردم همیشه سبب یأس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به فرموده رهبر معظم انقلاب یوم‌الله ۲۲ بهمن را همچون عید فطر و عید قربان برای انقلاب دانست و گفت: در عمل نیز همین‌گونه است و امروز شاهد برگزاری باشکوه ۲۲ بهمن در سراسر ایران از جمله اصفهان هستیم، شهری که همواره الگویی برای دیگر شهرها و استان‌های کشور به شمار می‌آید.

وی با تقدیر از حضور گسترده مردم اصفهان در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: این حضور باشکوه مردم در صحنه، آذینی برای همه خیابان‌ها و معابر شهر است، در کنار آن معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان نیز برنامه‌های باشکوهی در طول دهه فجر برای محله‌ها و مناطق گوناگون در نظر گرفته بود که اوج این برنامه‌ها در روز ۲۲ بهمن خود را نشان داده است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از زنده بودن انقلاب اسلامی بعد از ۴ دهه دارد

مجتبی شاه‌مرادی در حاشیه راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان طلایه‌دار و پیشگام اتفاقات مثبت در کشور است و امروز در راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن مردم این خطه با حضوری منسجم و باشکوه بر این نکته مهر تأیید زدند.

وی افزود: امسال نسبت به سال‌های گذشته با توجه به وجود حساسیت‌های خاصی که در کشور حاکم بود، دهه فجر متفاوتی را تجربه کردیم.

معاون فرهنگی شهردار تصریح کرد: راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن امروز و دهه فجر امسال به لطف خدا و همت مردم یکی از بی‌نظیرترین دهه فجرهایی بود که طی این سال‌ها رقم خورد و اتفاقات بسیار خوبی را در شهر اصفهان شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در راهپیمایی امروز و ایام دهه فجر شاهد برگزاری حجم بسیاری از رویدادها، جشن‌ها و برنامه‌های متفاوتی که بخش عمده‌ای از آن‌ها به همت مردم اجرا شد، بودیم همچنین برگزاری جشن‌های خیابانی از ویژگی‌های فعالیت‌های این دوره بود.

شاه‌مرادی اظهار کرد: در اصفهان اتفاقات خاصی در این ایام رقم خورد که در سطح ملی بی‌نظیر بود و اثبات کرد این شهر همچنان طلایه‌دار و پیشگام اتفاقات مثبت در سطح کشور است.

وی با تأکید بر اینکه این دهه فجر به‌خوبی به پایان رسید، گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن امروز هم مانند سال‌های گذشته با تمام قوا به برپایی باشکوه این رویداد ملی کمک کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن امروز با حضور خوب و شاد مردم به پایان رسید، ضمن اینکه در میدان امام، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان یک غرفه برای کودکان و نوجوانانی که در این مراسم شرکت کرده بودند، دایر کرد.

وی تأکید کرد: راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن‌ماه کارکردهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی متعددی دارد که یکی از این کارکردها نشان زنده‌بودن انقلاب اسلامی علی‌رغم فاصله گرفتن از سال ۵۷ است درحالی‌که کمتر انقلابی در جهان پس از گذشت سال‌ها این‌گونه زنده و بالنده می‌ماند، از این‌رو امیدواریم خداوند بر عزت و شوکت ایران زمین و اقتدار مردمان این سرزمین بیفزاید.

حضور مردم نشان‌دهنده ایستادگی آنها پای ارزش‌های انقلاب و رهبری است

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز _شنبه بیست‌ودوم بهمن‌ماه_ در جمع مردم انقلابی شهر اصفهان با تبریک این روز خجسته به فجرآفرینان و درود به مظهر حضرت بقیه‌الله اعظم، امام راحل (ره)، اظهار کرد: امروز ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی که با خون خود نهال انقلاب اسلامی را کاشتند، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب شاهد حضور ملت همیشه در صحنه به ویژه جوانان غیور که حامی ارزش‌های انقلاب هستند، خواهند بود.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید "پرچمی که طلایه‌دار و صاحب آن حضرت بقیه‌الله است را کسی نمی‌تواند حمل کند؛ مگر آنکه اهل بصیرت باشد. " در دوران غیبت امام زمان (عج) به دست امام‌خامنه‌ای است، همچنین صبر و شکیبایی از جمله صفات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در رویارویی با حوادث است و با بهره‌گیری از این صفات همیشه راه حق را درست تشخیص می‌دهند، لذا برای ادامه راه و پیروی از ولایت علوی در جامعه امروز همه ما باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه استکبار جهانی با سقوط پهلوی تمام منافع خود را از دست داد و به همین دلیل از روزهای نخستین انقلاب توطئه‌ها و برنامه‌های شیطانی خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی آغاز کرد، افزود: در حال حاضر نیز استکبار جهانی توطئه‌های جدیدی را علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی می‌کند، یکی از عوامل شکست دشمن در میدان‌های جنگ نظامی شناسایی دقیق نقشه‌های دشمن است، همواره از مقام معظم رهبری شنیده‌ایم که امروز با یک جنگ ترکیبی روبه‌رو هستیم و حداقل ۱۰ عنصر این جنگ را تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه‌های متعددی در آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که برنامه‌های خود را توسط عناصر خودفروخته اجرا کنند، حوادث اخیر نیز حاصل برنامه‌ریزی‌های دشمن بوده، اما عنایت اللهی، توجه حضرت ولی‌عصر (عج) و فرمایشات راهبردی رهبر انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) این توطئه‌ها را با شکست روبه‌رو کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: حضور حماسی مردم ایران با وجود مشکلات و سختی‌های معیشتی نشان می‌دهد که همچنان پای دفاع از ارزش‌های انقلاب و رهبر انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) ایستاده‌اند. زبان‌ها از بیان حضور پر معنای ملت ایران ناتوان است.

وی تاکید کرد: امروز وظیفه مسئولان این است که با خدمت صادقانه در مسیر رفع مشکلات مردم، تمام تلاش خود را به کار گیرند. امروز اختلاف‌های سیاسی وجود دارد، اما برای شکست دشمن لازم است مانند امروز وحدت و یکپارچگی ملت حفظ شود و اجازه پیروزی به دشمنان را ندهیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در قرآن کریم ۱۷ بار واژه تعقل و ۵۰ بار واژه تذکر تکرار شده است، تصریح کرد: تاکید بر تعقل و تذکر در قرآن نشان می‌دهد که فرهنگ اسلام به دنبال این است که مسلمانان در تجزیه و تحلیل مسائل با بصیرت عمل کنند، زیرا دشمن به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه است.

وی با بیان اینکه حفظ عفاف و حجاب برای بانوان اثرات مثبتی دارد، خاطرنشان کرد: قطع ارتباط و همبستگی مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی از جمله توطئه‌های شوم دشمنان است، اما زمانی که دشمن برای ترویج بی‌حجابی برنامه‌ریزی کند، به طور قطع با نقشه‌های آنها برخورد خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به عفو جامع زندانیان از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌) در دهه فجر، تصریح کرد: روز گذشته برخی از زندانیان جرایم عمومی و حوادث اخیر با اظهار ندامت مشمول عفو رهبری شدند و امروز برخی از افرادی که در وقایع اخیر در دام دشمن افتادند و ندانسته فریب خوردند در این راهپیمایی شرکت کردند.

حماسه‌ای به بلندای ۴۴ سال ایستادگی در اصفهان رقم خورد

اصفهانی‌ها امروز هم حماسه آفریدند، حماسه‌ای به بلندای ۴۴ سال ایستادگی و ثبات‌قدم در مسیر سربلندی. امروز بار دیگر میدان امام اصفهان شاهد حضور مردمی بود که در این جشن ملی شرکت کردند تا نشان دهند پاسدار انقلابی هستند که با خون هزاران شهید آبیاری شده است.

مردم حماسه‌آفرین اصفهان در پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در صف‌های به‌هم فشرده به شکرانه ۴۴ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به امامت آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی قیام عشق بستند و نماز ظهر و عصر را برپا داشتند.

کد خبر 640398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.