تغییر کاربری کارخانه تصفیه فاضلاب بریزبن به پارک خانوادگی

شورای شهر بریزبن از تغییر کارخانه تصفیه فاضلاب شهر به پارک خانوادگی ۲۲ میلیون دلاری خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بریزبن اعلام کرد که در حال تبدیل یک کارخانه تصفیه فاضلاب در غرب شهر به یک پارک خانوادگی ۲۲ میلیون دلاری است. این پارک که تیم تحویل‌دهنده آن را به‌عنوان یکی از جواهرات پنهان بریزبن توصیف کرد، قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ افتتاح شود.

شورا توضیح داد که ساختمان قبلی کارخانه به یک زمین بازی متصل به مسیرهای پیاده‌روی ۱۵۰ هکتاری در نزدیکی محل تبدیل خواهد شد؛ یک فضای سبز عظیم که با تنها ۱۲ کیلومتر فاصله از شهر در حومه شهری دوراک قرار دارد.

شورا خاطرنشان کرد که پارک جدید دارای یک فضای بازی ماجراجویی بزرگ و منطقه بازی آبی، یک مرکز جوانان با زمین بسکتبال، باغی سرشار ازبوته‌های متنوع و یک نهالستان گیاهان بومی شهر خواهد بود.

تغییر کاربری کارخانه تصفیه فاضلاب بریزبن به پارک خانوادگی

شورای شهر مطرح کرد: دوراک دومین پروژه از رشته پروژه‌های "آکسلی‌کریک" در ادامه مجموعه طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده شورا برای دو دهه آینده است که با صرف هزینه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری به پارک بزرگ جنوب شهر تبدیل خواهد شد.

شورای شهر ضمن درخواست کمک از دولت فدرال برای آغاز عملیات ساخت‌وساز پروژه آکسلی‌کریک، اعلام کرد: "بر اساس قرارداد شهر، پروژه ۴۰ میلیون دلاری رودخانه‌های تاب‌آور برای احیای حوضه فوقانی رودخانه بریزبن وجود دارد. این امر از حفظ خاک غنی کشاورزی در رودخانه شهر و حفاظت از خلیج مورتون از آلوده شدن با زباله‌های صنعتی پشتیبانی می‌کند. "

شورا تاکید کرد: این توجهات بسیار مهم است زیرا آکسلی‌کریک از نظر تاریخی همیشه آلوده‌ترین و تخریب‌شده‌ترین نهر آبریز در شبکه گسترده‌تر نهرهای شهر محسوب می‌شده است. بنابراین برای بهبود آن یک طرح ویژه جامع ۲۰ ساله تدوین شده است که پاک‌سازی فضایی به طول ۲۰ کیلومتر از رودخانه تا محوطه اطراف آن را پوشش می‌دهد و شامل احیای جنگل‌های گسترده، مراتع باز و تالاب‌های آب شیرین با بیش از ۱۵۰ گونه مختلف پرنده می‌شود.

سخنگوی اداره زیرساخت، حمل‌ونقل، توسعه منطقه‌ای و دولت محلی بریزبن تصریح کرد که محدوده آینده این پروژه در حال ارزیابی است و ادامه داد: "حوزه ابتکار رودخانه‌های تاب‌آور قابلیت مذاکره بیشتر را دارد، چراکه لازم است شامل اقداماتی مانند احیای پوشش گیاهی، مدیریت شوری، تثبیت سواحل و کنترل فرسایش به‌منظور حمایت از حوضه‌های آبریز انعطاف‌پذیر، مولد و قابل زیست در منطقه باشد. "

تغییر کاربری کارخانه تصفیه فاضلاب بریزبن به پارک خانوادگی

شورای شهر بریزبن مطرح کرد که اعتبارات تکمیلی برای احیای رودخانه‌های شهری تحت برنامه رودخانه‌ها و حوضه‌های آبریز شهری طی ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر 640438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.