تربیت انسان چندساحتی مهم‌ترین هدف سند تحول بنیادین است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهم‌ترین هدف سند تحول بنیادین، تربیت انسان چندساحتی است و معتقدیم که برای رشد دانش‌آموز به این شکل باید به ساحت زیستی‌بدنی توجه ویژه‌ای داشت و روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _ چهارشنبه نوزدهم بهمن _ در آیین افتتاحیه ۵۷ طرح ورزشی آموزش و پرورش استان اصفهان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و اعیاد ماه رجب اظهار کرد: تلاش دولت مردمی در حوزه آموزش و پرورش توجه به تمام ساحت‌های آموزشی و تربیتی است که مورد تاکید سند تحول بنیادین نیز قرار دارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف سند تحول بنیادین، تربیت انسان چندساحتی است و معتقدیم که برای رشد دانش‌آموز به این شکل، باید به ساحت زیستی‌بدنی توجه ویژه‌ای داشت و روی آن سرمایه‌گذاری کرد و تردیدی نیست که این سرمایه‌گذاری زمینه‌ساز قرار دادن دانش‌آموزان در مسیر حیات طیبه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن اظهار تاسف از نگاهی که بیش از یک دهه سبب توقف اجرای سند تحول بنیادین شد، اجرایی‌سازی این سند را از مهم‌ترین مطالبات رهبری دانست و تاکید کرد: در دو سال و نیم گذشته که دانش‌آموزان ما تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند و دچار فقر حرکتی شدند، سرعت حرکت به سمت مفاد سند تحول بنیادین کاهش زیادی یافت و یکی از راهکارها برای جبران این افت سرعت و رسیدن به حیات طیبه، توجه به ورزش در آموزش و پرورش است.

ابراهیمی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی اقدام مطلوبی برای افزایش سرانه ورزشی دانش‌آموزان است، اضافه کرد: این شیوه باعث می‌شود که دانش‌آموزان به فرصت و تجهیزات لازم برای تندرستی دسترسی پیدا کنند.

وی انقلاب اسلامی را دستاورد قرن‌ها حقیقت‌جویی، استقلال‌طلبی، نفی استبداد و نفی استکبار دانست و گفت: به تعبیر حضرت امام (ره) انقلاب ما معجزه قرن بود. چراکه بعد از جنگ جهانی دوم و پیروزی نظام دنیاگرا و سکولار نظمی بر جهان حاکم شد که مبتنی بر نفی دین و دین‌ستیزی بود و تمام کشورها باید تابع غرب یا شرق می‌شدند. در چنین وضعیتی، انقلاب اسلامی بدون حمایت قدرت‌های غربی و شرقی پیروز شد و معادلات را تغییر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی توجه به نظر، اراده و رای مردم است، اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸، بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و پس از آن هر سال با شرکت در انتخابات‌ و راهپیمایی‌های مکرر حمایت خود را از انقلاب اسلامی نشان دادند و پس از این نیز نشان خواهند داد.

ابراهیمی عزت بخشیدن به دین اسلام و مذهب شیعه را از دیگر ثمرات انقلاب اسلامی دانست و افزود: در هیچ دوره‌ای در طول تاریخ، اسلام و شیعه به این عزتمندی نرسیده بود و در اغلب دوره‌ها، افراد مجبور به تقیه بودند و مسلمانی یا تشیع خود را کتمان می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در احوالات آیت‌الله اراکی که ازلحاظ سنی از حضرت امام (ره) مسن‌تر و به نوعی استاد ایشان بودند چنین آمده که وقتی به محضر امام راحل می‌رسیدند دست بر سینه می‌گذاشتند و می‌گفتند «السلام علیک یا مجددالاسلام» و درحقیقت نیز امام عظیم‌الشان ما احیاگر اسلام بودند و با انقلاب ایشان، شیعیان در تمام جهان با افتخار مذهب خود را مطرح می‌کنند.

کد خبر 639922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.