کاهش خطر کرونای طولانی مدت با داشتن سبک زندگی سالم

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داشتن سبک زندگی سالم خطر بروز کرونای طولانی مدت را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ۲۳ میلیون آمریکایی درگیر کرونای طولانی مدت شده‌اند و یک ماه یا بیشتر درگیر علائم کووید -۱۹ بوده‌اند. این علائم شامل خستگی، تب، مشکلات تنفسی، مشکلات قلبی، عصبی و گوارشی می‌شود. گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی کرونای طولانی مدت، ۳۲ هزار پرستار زن را که در یک مطالعه مربوط به عوامل خطر بیماری‌های مزمن شرکت کرده بودند، مورد ارزیابی قرار دادند.

بیش از ۱۹۰۰ نفر از زنان شرکت‌کننده در مطالعه بین آوریل ۲۰۲۰ و نوامبر ۲۰۲۱ درگیر کووید -۱۹ شده بودند، ۴۴ درصد آن‌ها کرونای طولانی مدت را تجربه کردند. زنانی که پنج تا شش عادت سبک زندگی سالم را داشتند، در مقایسه با افرادی که هیچکدام از موارد سبک زندگی سالم را نداشتند، ۴۹ درصد کمتر در معرض کرونای طولانی مدت قرار داشتند. وزن سالم و خواب کافی بیشترین تاثیر را در کاهش خطر ابتلا به کرونای طولانی مدت به دنبال داشته است.

به گفته محققان، تغییراتی در سبک زندگی مانند داشتن خواب کافی، حفظ وزن بدن در محدوده مناسب، ورزش کردن، ترک سیگار و پیروی کردن از رژیم غذایی سالم خطر بروز کرونای طولانی مدت را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. کرونای طولانی مدت به دلیل التهاب مداوم رخ می‌دهد، پیروی کردن از سبک زندگی سالم باعث کاهش التهاب بدن می‌شود و به تسکین علائم کمک شایانی می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

کد خبر 639797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.