هواشناسی امروز ایران + پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه_ در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، همدان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش باران و برف، وزش باد و گاهی وزش باد شدید و در مناطق گرمسیر رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و غرب کشور بیشینه بارش پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: روز پنجشنبه بیستم بهمن، شاهد ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال شرق و روز جمعه بیست‌ویکم بهمن در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه بیست‌ودوم بهمن، در پی سامانه بارشی دیگری، شاهد بارش در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه بیست‌وسوم بهمن، سامانه بارشی تقویت می‌شود و افزون بر نواحی ذکر شده، در بخش‌هایی از شمال شرق، جنوب غرب و شمال استان فارس فعالیت خواهد داشت.

وقوع طوفان گردوخاک و کاهش دید افقی

ضیائیان گفت: امروز در نیمه غربی، مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر و فردا در بیشتر نقاط کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود و هوای سرد در این نواحی تا روز جمعه ماندگار است‌.

وی با بیان اینکه کاهش دما در روز جاری در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و اردبیل و روز پنجشنبه در شمال شرق کشور محسوس خواهد بود، اضافه کرد: امروز در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق اصفهان، شمال و شرق فارس، خراسان جنوبی و روز پنجشنبه کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردوخاک و در مناطق مستعد وقوع طوفان گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه در سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود، ادامه داد: امروز خلیج فارس و در روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، کمی ابری کاهش افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۱۲ و کمینه ۳ و در روز پنجشنبه بیستم بهمن، وضعیت هوا قسمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۱۰ و کمینه ۱- پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 639753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.