وزیر ارشاد: به دو شرط در خدمت تمام هنرمندان هستیم

وزیر ارشاد با بیان اینکه خانواده سینما دوقطبی‌شدنی نیست، تاکید کرد: همه زیر چتری واحد و در خدمت همه هنرمندان هستیم، به شرط اینکه معتقد به نظام و قانون باشند.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز _ سه‌شنبه هجدهم بهمن _ با حضور در پردیس سینمایی ملت و در جمع خبرنگاران، درباره اینکه برخی از هنرمندان سینما جشنواره امسال را تحریم کرده‌اند، اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر، سازمان سینمایی و وزارت ارشاد به همه هنرمندان با هر سلیقه‌ای تعلق دارند. همه هنرمندان با هر سلیقه‌ای جزو این خانواده هستند و ما هم آماده شنیدن حرف‌های آنان هستیم و از همه آن‌ها که این کار هویت و عشق و علاقه‌شان است می‌خواهیم با همین علاقه و حمیت به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه خانواده سینما دوقطبی‌شدنی نیست، ادامه داد: همه زیر چتر واحدی هستیم و ما هم در خدمت همه هنرمندان هستیم، به شرط اینکه معتقد به نظام و قانون باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره به‌خطر افتادن تعدادی از هنرمندان در پی فضاسازی‌های فعلی و برنامه وزارت ارشاد، گفت: خدمت شما و اهالی سینما گفتم که عده‌ای نباید با سیاسی‌کاری معیشت اهالی سینما را گروگان گیرند. این خطرناک است و با آن مخالف هستیم. به همین دلیل فضا را برای کار جمعی اصحاب سینما فراهم کرده‌ایم. کار را با همین روش ادامه خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم که سینما را با بازی‌های سیاسی به گروگان گیرند.

وی درباره تلاش عده‌ای برای کم‌رونق جلوه دادن جشنواره امسال افزود: عدد و رقم‌ها باید صحبت کنند. امروز با مطرح کردن عدد و رقم‌های مربوطه مشخص شد که میزان حضور مردم به‌مراتب از سال‌های گذشته بیشتر بوده است.

اسماعیلی اضافه کرد: در تئاتر چنان استقبالی صورت گرفت که مردم در سالن‌های اجرا روی زمین نشسته بودند و وقتی این موضوع را در هیئت دولت توضیح دادم که یکی دو عکس از افتتاحیه جشنواره را نشان داده بودند، اما بعد مشخص شد که استقبال گسترده‌ای رخ داده و در سینما هم همین است. امروز می‌بینیم در شهرستان‌ها چه استقبالی صورت گرفته است و همراهی مردم را در سینماهای تهران نیز می‌بینیم. عدد اشغال صندلی‌ها بسیار زیاد است و این نشان می‌دهد که مردم اهل قهر با سینما نیستند، بلکه با سیاست‌های خوبی که اتفاق افتاده و فیلم‌های خوبی که به جشنواره امسال رسیده، فضای الفت و همبستگی بین خانواده سینمایی و خانواده‌ها ایجاد شده است.

وی درباره عفو رهبری و تاثیر آن بر وضعیت سینماگران و تصمیم‌های وزارت ارشاد در این زمینه، گفت: از همان روزهای اول گفتم که اگر کسی اشتباهی مرتکب شده باشد، فضا بسته نشده و ما از بازگشت همه هنرمندان استقبال می‌کنیم. هنرمندان برای مردم کشور لحظات خوبی آفریدند و اگر هم جایی دچار لغزش یا خطایی شده‌اند، ما در وزارت ارشاد بنا داریم فضا را باز کنیم تا همه کسانی که علاقه‌مندند، بدون دغدغه فعالیت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از برگزاری هم‌زمان بخش بین‌الملل با بخش ملی جشنواره فیلم فجر ادامه داد: امسال بخش بین‌الملل به‌خوبی درخشیده است، در حالی که سال‌های قبل به‌دلیل تفکیکی که وجود داشت دیده نمی‌شد؛ اما با در نظر گرفتن تدابیر لازم، میهمان‌های خارجی جالب‌توجهی داریم و بخش بین‌الملل پررونق است. فکر می‌کنم با این هم‌زمانی، سال‌های آینده بخش بین‌الملل جشنواره درخشش بیشتری خواهد داشت.

وی خطاب به هنرمندان اضافه کرد: در حوزه سینما قهر نداریم. جشنواره متعلق به خودتان است و ما نیز در خدمت همه اهالی سینما هستیم.

اسماعیلی با اشاره به حضور جالب‌توجه فیلم‌سازان اول گفت: مشارکت آن‌ها نشان‌دهنده زنده و جوان بودن سینمای ایران و نشانگر امیدواری هرچه بیشتر به این سینماست.

منبع: ایرنا

کد خبر 639688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.