هواشناسی امروز ایران+ پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت هوای کشور در پنج روز آینده را اعلام کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی پنج روزه هوای کشور، اظهار کرد: امروز (دوشنبه)، در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بعضی نقاط استان‌های فارس و بوشهر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه هجدهم بهمن، افزون بر مناطق یاد شده، در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان و یزد نیز بارش برف و باران و در استان‌های جنوبی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای چهارشنبه نوزدهم و پنجشنبه بیستم بهمن، گستره بارش‌ها افزون بر مناطق ذکر شده، استان‌های ساحلی خزر را نیز در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روز جمعه بیست‌ویکم بهمن نیز در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شاهد بارش خواهیم بود، ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور و از چهارشنبه تا جمعه، کاهش محسوس چهار تا هشت درجه‌ای دما در بیشتر مناطق کشور، پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با تاکید بر اینکه در سه روز آینده وزش باد در بیشتر مناطق کشور قابل ملاحظه است، گفت: خلیج فارس در سه روز آینده و دریای خزر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۱۳ و کمینه دو و در روز سه‌شنبه هجدهم بهمن، وضعیت هوا، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۱۵ و کمینه سه پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی سطح نارنجی در پی تقویت سامانه بارشی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: برای امروز و فردا، هشدار هواشناسی سطح نارنجی در پی تقویت سامانه بارشی، اعلام شده و مخاطرات شامل بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف، است.

وی افزود: این هشدار امروز نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال فارس، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و فردا نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شرقی خوزستان، ایلام و جنوب و غرب اصفهان را در بر می‌گیرد.

ضیائیان تصریح کرد: بر اثر مخاطرات تقویت این سامانه بارشی، احتمال انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به ویژه برق و گاز وجود دارد.

وی ادامه داد: در دو روز اعلام شده، به آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف‌روبی و بازگشایی مسیرها، پرهیز از سفرهای خارج از شهر، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی بویژه گاز و برق و پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توصیه می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: همچنین پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر خسارات احتمالی از جمله نمک‌پاشی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها و ارگان‌های امدادی و مدیریت مناسب توسط سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 639172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.