ضرورت آموزش مهارت‌های تربیتی به پدران

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در طرح پدر پیشگام، تلاش می‌کنیم مهارت‌های ضروری تربیتی را به پدران آموزش دهیم تا آن‌ها در تعامل با همسر و فرزند، تربیت فرزندان و شناخت اصول و مبانی رشد پیشگام باشند.

شهرام صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پدر یکی از ارکان خانواده بوده و به همین دلیل در تربیت فرزندان با رویکرد سیستمی، نقش او بسیار قابل توجه است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه زیادی به آموزش مادران شده است، اما خانواده یک سیستم پویا است و مادر به‌تنهایی از عهده ایفای نقش تربیتی برنمی‌آید و نیازمند همراهی پدر خانواده است.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف، در طرح "پدر پیشگام" برای اولین‌بار در کشور جلسه‌های آموزش خانواده را با محوریت آموزش پدران برگزار خواهیم کرد تا زمینه تربیت همه جانبه دانش‌آموزان و تحقق اهداف سند تحول بنیادین فراهم شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در جلسه‌های آموزش خانواده‌ای که در مدارس برگزار می‌شود، بیشتر مادران شرکت می‌کنند و مهارت‌هایی را فرامی‌گیرند، اما به دلیل اینکه پدر خانواده این آموزش‌ها را ندیده است، گاهی اوقات در مسائل تربیتی تنش‌هایی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شد به بهانه قرار گرفتن در ایام میلاد حضرت علی (ع) و مبعث پیامبر اکرم (ص)، طرح آموزش خانواده‌ای را اجرا کنیم که مخاطب آن پدرها باشند.

صانعی تصریح کرد:

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر تمهیداتی برای آموزش مهارت‌های تربیتی به اولیا اندیشیده شده است، گفت: این مهارت‌ها باید به‌صورت یک بسته جامع تهیه و اجرا شود تا پدر، مادر و فرزند در کنار یکدیگر و همگام با هم آموزش ببینند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: امیدوارم در گام اول اجرای این طرح ۵۰ درصد پدران دانش‌آموزان مدارس استان اصفهان آموزش ببینند تا اولین گام آموزش تخصصی پدران با موفقیت برداشته شود. طرح پدر پیشگام، به‌صورت ابتکاری و توسط اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تدوین شده و مورد توجه چندین استان دیگر نیز قرار گرفته است.

کد خبر 639023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.