قرار گرفتن در معرض صدای ترافیک چه خطراتی به همراه دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض صدای ترافیک خطر ابتلا به وزوز گوش را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به صورت کلی، تقریباً ۱۰ درصد از مردم جهان گاهی اوقات وزوز گوش را تجربه می‌کنند، این اتفاق ممکن است به دلیل استرس یا خواب بی‌کیفیت رخ دهد. وزوز گوش به صورت سوت آزاردهنده در گوش شنیده می‌شود که برای بسیاری افراد آزاردهنده است.

گروهی از محققان دانمارکی به منظور بررسی ارتباط بین صدای ترافیک و ابتلا به وزوز گوش، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۳.۵ میلیون نفر را مورد ارزیابی قرار دادند. در این مطالعه، بیش از ۴۰ هزار نفر دچار وزوز گوش شده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که به ازای هر ۱۰ دسی‌بل افزایش صدا در منزل، خطر ابتلا به وزوز گوش شش درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گفته پژوهشگران، قرار گرفتن در معرض صدای ترافیک خطر بروز وزوز گوش، بیماری‌های قلبی عروقی و زوال عقل را افزایش می‌دهد. نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱ انجام شده است نیز به ارتباط بین صدای ترافیک و زوال عقلی اشاره کرده است. همچنین، شنیدن صدای ترافیک در شب خطرات بیشتری برای سلامتی به همراه دارد، زیرا بر کیفیت خواب تاثیر می‌گذارد؛ خواب بی‌کیفیت نیز بر سلامت جسمی و روحی افراد تاثیر منفی می‌گذارد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 638790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.