میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در میان افراد مسن چگونه است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که معمولا بیشتر مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری کرونا در میان افراد مسن‌تر رخ می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که بیش از ۸۰ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا که در طی دو سال اول همه‌گیری رخ داد، در میان افراد بالای ۶۰ سال بوده است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا شدت بیماری کووید -۱۹، خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. با وجود ثابت شدن میزان اثربخشی واکسن کووید -۱۹ برای سالمندان، هنوز ۱۰۰ درصد این افراد در بسیاری از نقاط جهان واکسینه نشده‌اند.

به گفته محققان لازم است میزان واکسیناسیون در میان افراد سالمند گسترش پیدا کند. با شروع چهارمین سال همه‌گیری کرونا، دوزهای تقویت‌کننده واکسن محافظت بیشتری در برابر نوع شدید بیماری کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن ارائه می‌دهد. از آنجایی که اقدامات پیشگیرانه در بسیاری از کشورها به پایان رسیده است، دریافت دوز تقویت‌کننده توصیه می‌شود.

کد خبر 638789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.