مراقب فروشندگان جعلی هدایای روز پدر در فضای مجازی باشید

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به تبلیغات اغواکننده مجرمان سایبری به بهانه هدایای روز پدر در فضای مجازی، گفت: شهروندان فریب سودجویانی که ادعا دارند با تخفیف ویژه کالای خود را پایین‌تر از قیمت بازار می‌فروشند، نخورند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به طور معمول در مناسبت‌ها و ایام خاصی از سال مجرمان سایبری با تبلیغ کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه‌انگیز فروش پوشاک، کیف و کفش و سایر کالاها اقدام به تطمیع شهروندان و کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

وی افزود: این مجرمان با مهندسی اجتماعی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارش داده شده خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند که به طور معمول بعد از واریز وجه هیچ‌گونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده یا کالای تحویلی به آن‌ها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری، گفت: در راستای تبلیغات مجرمان سایبری به بهانه روز پدر و خرید هدایا شاهد ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک‌ها یا شبکه‌های اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.

وی گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم، فریب بعضی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها با وعده‌های آغاز جشنواره‌ها، حراج آخر فصل، تخفیف ویژه، قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز هستند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 638477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.