چگونه دردهای عضلانی ناشی از کرونا را تسکین دهیم؟

در صورتی که فرد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ درگیر نوع خفیف درد عضلانی شده باشد، می‌تواند با گرفتن یک دوش آب گرم یا با استفاده از کمپرس یخ به تسکین آن کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که یکی از علائم کمتر شناخته شده بیماری کووید -۱۹ بدن درد و درد عضلانی است؛ این نوع درد ممکن است از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد. درد عضلانی ممکن است یک یا چند عضله در بدن را درگیر کند؛ این درد می‌تواند عمیق و شدید باشد. برخی افراد در سراسر بدن خود درد عضلانی را تجربه می‌کنند در حالی که برخی دیگر این نوع درد را فقط در بعضی قسمت‌های خاص بدن خود احساس می‌کنند. درد عضلانی ناشی از بیماری کووید -۱۹ معمولاً با علائمی مانند خستگی یا تنگی نفس همراه است.

هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است که چرا بیماری کووید -۱۹ باعث بروز درد عضلانی می‌شود البته به نظر می‌رسد که استرس فیزیکی ناشی از بیماری باعث بروز این نوع درد می‌شود. همچنین، متعادل نبودن الکترلیت‌ها مانند پتاسیم و سدیم تاثیر منفی بر عضلات بدن می‌گذارد. استراحت کردن و دراز کشیدن برای مدت طولانی به دلیل مبتلا شدن به بیماری نیز خطر بروز درد عضلانی را افزایش می‌دهد. عامل خطر دیگر نیز التهاب شناخته شده است که می‌تواند بر قسمت‌های مختلف بدن تاثیر داشته باشد.

زمانی که فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ برای اولین بار درد عضلانی را تجربه می‌کند، می‌تواند از مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کند. در صورتی که فرد درگیر نوع خفیف درد عضلانی شده باشد، می‌تواند با یک دوش آب گرم یا با استفاده از کمپرس یخ به تسکین آن کمک کنند. معمولاً زمانی که بیماری کووید -۱۹ بهبود پیدا می‌کند، درد عضلانی برطرف می‌شود.

به گفته متخصصان، افرادی که به عنوان بخشی از کرونای طولانی مدت دچار دردهای عضلانی مداوم می‏‌شوند، باید به منظور تقویت عضلات خود برای فیزیوتراپی (PT) یا کار درمانی (OT) به پزشک مراجعه کنند. همچنین، استفاده از داروهایی مانند ناپروکسن یا ملوکسیکام، طب سوزنی یا ماساژ می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

کد خبر 637899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.