درمان افسردگی با آموزش مهارت‌های دوازده‌گانه ممکن است

یک مشاور تحصیلی گفت: بهترین راه درمان افسردگی در میان نوجوانان، آموزش مهارت‌های دوازده‌گانه زندگی است.

شیدا زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افسردگی یکی از اختلالات روانی است که می‌تواند حاد یا مزمن باشد، اظهار کرد: افسردگی حاد زمانی به وجود می‌آید که فرد مهارت‌های دوازده‌گانه اصلی را فرانگرفته است و نمی‌تواند با مسائل و چالش‌های روزمره روبه‌رو شود و آن‌ها را به شیوه درست مدیریت کند، بنابراین تعارضی بین مسائل بیرون و فیزیولوژی بدن ایجاد می‌شود که بدن در ترشح هورمون‌ها دچار اختلال می‌شود.

وی گفت: افسردگی به‌طور مستقیم با اضطراب و استرس رفع‌نشده در ارتباط است؛ اضطراب اختلالی است که بدن را در موقعیت تهدید و خطر قرار می‌دهد و آن را را وادار به ترشح هورمون کورتیزول می‌کند.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: زمانی که ترشح هورمون کورتیزول به‌طور صحیح انجام نشود؛ ذهن منفی‌گرا می‌شود در نتیجه فرد، خود و دنیای پیرامون خود را بد می‌بیند که در ادامه سبب اختلال در فعالیت‌های روزانه می‌شود.

وی ادامه داد: علائم استرس و اضطراب، دل‌درد، سردرد، تپش قلب، لرزش دست، رنگ‌پریدگی، تیک‌های عصبی و تنگی نفس است.

زارع تصریح کرد: نوجوانان به علت آگاهی نداشتن از روش‌های مقابله با استرس و مهارت‌های دوازده‌گانه مبتلا به افسردگی می‌شوند؛ متأسفانه تعداد ابتلا به افسردگی در میان نوجوانان بسیار زیاد است.

این مشاور تحصیلی گفت: اگر از پیشرفت افسردگی حاد جلوگیری نشود، در ادامه به افسردگی مزمن تبدیل خواهد شد و اگر مجدداً پیگیری‌های لازم جهت درمان این مشکل انجام نشود فرد دچار اختلالات سایکوتیکی می‌شود.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های درمان این مشکل میان دانش‌آموزان و نوجوانان، حذف کتاب‌های متفرقه و آموزش مهارت‌های دوازده‌گانه از زمان کودکی به افراد است تا در زندگی توانایی انتخاب بهترین راه را داشته باشند، همچنین بالا بردن آگاهی خانواده‌ها در مرحله دوم قرار دارد.

کد خبر 637825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.