چگونه در برابر قاتل خاموش در امان بمانیم؟

با انجام دادن اقدامات ساده می‌توان خطرات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را کاهش داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مونوکسید کربن به عنوان یک قاتل خاموش در نظر گرفته شده است، اما افراد می‌توانند با انجام دادن اقدامات ساده از خطرات ناشی از آن در امان باقی بمانند. این گاز خطرناک زمانی تولید می‌شود که منبع سوخت به صورت ناقص بسوزد و معمولاً در شومینه‌های گازسوز، بخاری‌ها، وسایل نقلیه که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، رخ می‌دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که بیش از ۴۰۰ نفر در آمریکا هر سال به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست می‌دهند. همچنین تقریباً ۵۰ هزار نفر در آمریکا به دلیل مسمومیت با این گاز خطرناک به اورژانس مراجعه می‌کنند. میزان مرگ‌ومیر ناشی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در میان افراد بالای ۶۵ سال بیشتر است. ممکن است برخی افراد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را با آنفلوآنزا اشتباه بگیرند، علائم مسمومیت با گاز ذکر شده شامل سردرد، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، خواب‌آلودگی، گیجی و از دست دادن هوشیاری می‌شود.

متخصصان اعلام کرده‌اند که لازم است به منظور پیشگیری از بروز خطرات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چند قسمت خانه دستگاه هشداردهنده گاز مونوکسید کربن نصب کنید و باتری آن را هر ۶ ماه یک بار تعویض کنید. همه وسایل گازسوز منزل را به صورت مرتب بررسی کنید. همچنین، توصیه شده است که هرگز در محیط بسته از کباب‌پز زغالی استفاده نکنید. علاوه بر این در صورتی که برف یا گل لوله اگزوز خودرو را مسدود کرده است از نشستن در آن با موتور روشن خودداری کنید.

کد خبر 637646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.