افتتاح بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی / علت ترک دیوار بیمارستان غرضی در حال بررسی است

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان از افتتاح بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی در دهه فجر، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رجالی امروز _دوشنبه دهم بهمن_ در نشست خبری سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، اظهار کرد: در بازه زمانی تیرماه، طرحی در رابطه با حذف سوبسید دارو توسط دولت کلید خورد که طرح بسیار بزرگی محسوب می‌شود. برای اجرای این طرح با کمترین عوارض پیش رفتیم و با حذف سوبسید دارو، تفاوت سوبسید و قیمت واقعی دارو، توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه دارو از نظر هزینه، دومین هزینه کشور است، افزود: تغییر نظام سوبسید، ۳۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش هزینه ایجاد می‌کرد و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین خریدار درمان کشور با کمک سازمان برنامه بودجه، بیشترین هزینه را برای این اقدام متقبل شد.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به جمعیت بالای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در استان اصفهان، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان دارای ۲۸ درمانگاه و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های شریعتی، قرضی و الزهرا نجف‌آباد است.

هشت میلیون ویزیت سرپایی در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی

وی ادامه داد: ۱۵ درصد خدمات درمانی ارائه شده در استان اصفهان بر عهده تأمین اجتماعی است که مربوط به درمان مستقیم می‌شود و باید در نظر داشته باشیم که سازمان تأمین اجتماعی، اولین خریدار درمان در کشور و دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی است.

رجالی گفت: سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در حوزه خرید خدمت دارای قرارداد با چهار هزار مرکز و هزینه‌های درمانی مستقیم و غیرمستقیم این سازمان در سال گذشته برابر با حدود ۳۲ هزار میلیارد ریال و در ۸ ماهه سال جاری برابر ۲۵ هزار میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: حدود هشت میلیون ویزیت سرپایی در ۹ ماهه سال جاری در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان انجام شده که مجموعه ویزیت پزشک، دریافت دارو، آزمایشگاه‌ها، فیزیوتراپی و واحدهای پاراکلینیک است‌، همچنین در ۹ ماهه سال جاری در سه بیمارستان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، ۶۰ هزار مورد بستری انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۵ درصدی جراحی‌ها در ۹ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: جراحی‌های انجام شده در مدت زمانی مطرح شده نیز برابر با ۳۶ هزار و ۵۰۰ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایشی ۲۵ درصدی دارد.

وی افزود: افزایش موارد بستری‌ها در سال جاری ناشی از چندین عامل است؛ در سال‌های گذشته با شیوع بیماری کرونا، محدودیت‌هایی در بخش بستری بیمارستان‌ها وجود داشت که اکنون برداشته شده و با توجه به تغییرات اقتصادی و رایگان بودن درمان در مراکز ملکی، تقاضای درمان در این مراکز افزایش یافته است.

رجالی تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۴ میلیون خرید خدمت انجام شده است. کلنگ‌زنی بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی سازمان تأمین اجتماعی در شهرک شهید کشوری، بزرگترین پروژه عمرانی سال جاری محسوب می‌شود که اقدامات مقدماتی آن در دست انجام است.

آغاز توسعه مراکز درمانی تأمین اجتماعی

وی ادامه داد: بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی که یکی از تقاضاهای بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شود، در دهه فجر افتتاح خواهد شد. در دولت سیزدهم، ۹۰ هزار میلیارد بدهی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد که همتی والا و اقدامی بسیار مهم شمرده می‌شود.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آغاز توسعه مراکز درمانی تأمین اجتماعی از اقدامات بسیار خوب دولت سیزدهم است، سیاست توقف توسعه مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی از اوایل دهه ۸۰ در کشور کلید خورد، اما دوباره آغاز و مجوز اجرای ۱۰ تا ۱۲ طرح گرفته شده است.

وی اظهار کرد: بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی صددرصد ساخته شده، تجهیزات آن تکمیل است و به یاری خدا اولین جراحی آن در دهه فجر انجام خواهد شد. ۲۵ میلیارد تومان هزینه سازه این بخش شده و ماهانه هشت میلیارد تومان جدای از تجهیزات، هزینه مصرفی این بخش برای تأمین اجتماعی است.

رجالی افزود: دو دیوار از قسمت بیمارستان غرضی ترک برداشته و تیمی به منظور بررسی شرایط در نظر گرفته شده تا علت آن مشخص شود، اما هنوز گزارشی از این موضوع ارائه نشده است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ایجاد صندوق درمانی بیماران صعب‌العلاج یکی از اقدامات بزرگ دولت فعلی است. اعتبار اولیه این صندوق حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد بوده است و تا این لحظه ۹۰ درصد هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

کد خبر 637573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.