داستان ۳۸ هزار درخت شهر فرانسوی

شهرداری رن فرانسه، نقشه‌ای از جانمایی و تاریخچه ۳۸ هزار درخت شهر تهیه کرده است که ساکنان با مراجعه به آن می‌توانند با داستان هر درخت آشنا شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر رن فرانسه حدود ۱۳۰ هزار درخت در قلمروی خود دارد و قصد دارد تا توجه ساکنان را به همه آن‌ها جلب کند. برای این منظور، مقامات یک نقشه تعاملی راه‌اندازی کرده‌اند که شهروندان با استفاده از آن می‌توانند روی درخت مورد نظرشان کلیک کنند و اطلاعات بیشتری در مورد آن پیدا کنند.

روتردام هلند نیز میزبان برنامه‌ای مشابه است که گردشگران می‌توانند یک تور ویژه واقعیت افزوده را از درختی به درخت دیگر برای دانستن داستان‌ها تجربه کنند.

به عنوان مثال، در اطراف خیابان‌های اصلی این شهر درختانی وجود دارد که روزانه هزاران نفر از مقابل آن عبور می‌کنند اما بسیاری نمی‌دانند که بعضی از درختان بلوط خیابان‌ها بیش از یک قرن قدمت دارند و در سال ۱۹۰۰ کاشته شده‌اند!

داستان ۳۸ هزار درخت شهر فرانسوی

این درختان تنها برای زینت بخشیدن به خیابان‌ها نیستند بلکه بخشی از تاریخ شهر رن محسوب می‌شوند. ساکنان فرانسوی اکنون با نقشه تعاملی جدید موجود در وبگاه شهر، می‌توانند اطلاعات بسیاری را از نوع تا تاریخ کاشت درختان شهر به دست بیاورند.

هر درخت روی یک نقشه فهرست شده است که می‌توان با افزونه‌های شخصی‌سازی شده، درختان مورد نظر را که بر اساس سن با رنگ‌های متفاوت نشان داده شده است، انتخاب کرد و اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورد.

در حال حاضر نقشه ۳۸ هزار درخت در این سامانه پوشش داده شده است اما با اضافه شدن ۳۰ هزار درخت جدید تا سال ۲۰۲۶، این اطلاعات ارتقا خواهد یافت.

مسئولان شهر برای جلب توجه شهروندان به اهمیت درختان شهر، این سامانه را طراحی کردند تا علاوه بر آگاه‌سازی در مورد بافت سبز شهر، مشارکت شهروندان را نیز به نوعی در امور فضاهای سبز شهر داشته باشند.

کد خبر 636954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.