ماموریت فضایی آرتمیس دو در راه است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: با توجه به موفقیت ماموریت فضایی آرتمیس یک، مرحله دوم آن ممکن است در سال ۲۰۲۴ عملیاتی شود و طی این پروژه نخستین فضانوردان به فضا رفته و پس از سال‌ها به مدار ماه بازمی‌گردند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به موفقیت‌های مأموریت «آرتمیس یک» و دستاوردهای فضاپیمای اوریون، اظهار کرد: در طول مأموریت آزمایشی پروژه آرتمیس که تحت عنوان «آرتمیس یک» شناخته می‌شود، فضاپیمای اوریون توانست بدون اتصال به ایستگاه فضایی در فضا حرکت کند.

وی افزود: در طول این مأموریت، فضاپیمای اوریون در مدار ماه می‌چرخید و طی این گردش، توانست رکورد بیشترین مسافتی را که تاکنون فضاپیماهای مخصوص حمل فضانوردان طی کرده‌اند، بشکند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: در واقع اوریون توانست رکوردی را که تا پیش از این متعلق به فضاپیمای آپولو ۱۳ بود، به خود اختصاص دهد؛ دستیابی به این رکورد موفقیت مهمی برای مأموریت آرتمیس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش موفقیت فضاپیمای اوریون در رابطه با زمان عملیاتی شدن برنامه آرتمیس دو، گفت: با توجه به عملکرد مطلوب فضاپیمای اوریون و موفقیت مأموریت «آرتمیس یک» در صورتی که پروژه اصلی به دلایل مالی یا فنی با اختلال و وقفه‌ای مواجه نشود، می‌توان امیدوار بود که تا سال ۲۰۲۴ نخستین فضانوردان به فضا سفر کنند.

مرادی تصریح کرد: در واقع با توجه به موفقیت مأموریت فضایی «آرتمیس یک»، مرحله دوم آن ممکن است در سال ۲۰۲۴ عملیاتی شود و طی این پروژه نخستین فضانوردان به فضا اعزام و پس از سال‌ها به مدار ماه بازمی‌گردند.

وی در همین رابطه ادامه داد: در صورتی که شرایط به‌خوبی پیش برود، در سال ۲۰۲۵ فضانوردان می‌توانند به کره ماه قدم گذاشته و در صورت موفقیت این برنامه، احتمالاً در پروژه‌های دیگر شاهد حضور فضانوردان بیشتری در کره ماه خواهیم بود.

کد خبر 636291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.