نظام‌واره شغلی برای زنان در نظر گرفته شود

‌معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نظام‌واره شغلی برای زنان در محدوده سنی ۲۰ تا ۴۰ باید در نظر گرفته شود، تا تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها با نگاه خاص و تخصصی به این موضوع نگاه کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی در نشست مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با اشاره به این موضوع که آموزش در دانشگاه‌ها در سطح عالی پیش می‌رود، اظهار کرد: امیدواریم توجه به رشد و فراهم کردن زمینه فعالیت زنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سطح ممتاز باشد.

وی با بیان اینکه معاونت زنان تفاهم‌نامه با وزارت علوم در راستای بهبود فعالیت زنان در مراکز دانشگاهی منعقد کرده است، ادامه داد: معاونت زنان از طرح‌های کارآفرینی و کارگاه‌های مهارتی که به‌صورت فراگیر در دانشگاه‌های سراسر کشور توسط وزارت علوم اجرا می‌شود، حمایت و پشتیبانی لازم را می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حضور زنان در شورای دانشگاه‌ها مطلوب است، تصریح کرد: این حضور باید مفید و پرثمر باشد و تنها منافع برخی اقشار را در نظر نگیرد. در واقع فعالیتی که عمیق و با نگاه کارشناسانه باشد، زنان را به جایگاه حقیقی آن‌ها می‌رساند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای ارتقای مشاوران به جایگاه معاونت و مدیرکلی اهتمام ویژه دارد، افزود: دولت قانون ارتقای جایگاه زنان در ساختار دولتی را مصوب کرده است که همگی در راستای رسیدن این قشر به جایگاه واقعی و حقیقی خودشان است. معاونت زنان نیز با حمایت‌ها و پیشتیبانی‌های خود مشکلات زنان شاغل را پیگیری خواهد کرد و در سطح کلان برای ارتقای آنان از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

خزعلی با اشاره به نظام‌واره شغلی زنان، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم ارتباط مستمری برای شنیدن صدای زنان شاغل ایجاد شود، تا راهکارهایی که وضعیت شغلی آن‌ها را ارتقا دهد، بیابیم. همچنین حمایت لازم را از این قشر که مسئولیت‌های چندجانبه دارند، داشته باشیم و راهکارهایی را در قانون بیابیم که بتوانند به سایر مسئولیت‌های خود بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: نظام‌واره شغلی برای زنان در محدوده سنی ۲۰ تا ۴۰ باید در نظر گرفته شود، تا تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها با نگاه خاص و تخصصی به این موضوع نگاه کنند، دورکاری زنان شاغل، تأسیس مهدکودک‌ها، پارک ویژه برای زنان و نگاه به مسائل ورزش، مرخصی زایمان و پرداخت حقوق و مزایا به‌صورت ماهانه در دوران مرخصی از جمله فعالیت‌ها و اقدام‌هایی است که معاونت زنان در دستور کار دارد، تا با رفع ایرادها در مصوبه‌های قبلی به مرحله اجرا برسد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هیئت علمی دانشگاه‌ها در راستای بهبود وضعیت زنان شاغل پیشنهادهایی به معاونت زنان ارجاع دهد، تا جهت بررسی و تدوین مصوبه برای ستاد زن و خانواده تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به جایزه ویژه شهید آشتیانی، افزود: معاونت زنان در راستای مسئولیت‌های خود و الگوی سوم زنان، در نظر دارد جایزه ویژه‌ای به زنان فرهیخته در حوزه‌های مختلف اختصاص دهد، هر وزارتخانه یا دستگاهی مأموریت دارد تا مطابق با الگوهای ساختاری خود به شناسایی این زنان بپردازد. البته تمام قوانین حمایتی زنان تیغ دولبه هستند، از این رو هدف از اجرای نظام‌واره شغلی این است که از تبعات ناخوشایند قوانین جلوگیری شود.

کد خبر 636162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.