بازیگرانی که بیشترین همکاری را با هم داشته‌اند

پرویز پرستویی، میترا حجار، فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، لیلا حاتمی، حامد بهداد، بیتا فرهی، خسرو شکیبایی، مریلا زارعی، شهاب حسینی، پگاه آهنگرانی، رضا کیانیان، رویا نونهالی، صابر ابر، مصطفی زمانی و باران کوثری از جمله بازیگرانی هستند که بیشترین همکاری را با هم داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در برخی از فیلم‌های سینمایی طی سال‌های گذشته، بازیگرانی با هم هم‌بازی بودند که گاهی نخستین بازی آن‌ها باعث شد تا این همکاری در فیلم‌های دیگری ادامه پیدا کند. در این مطلب نگاهی به برخی از موفق‌ترین و پرتکرارترین همکاری‌ها و ترکیب‌های سینمایی انداخته‌ایم. از هفت بار هم‌بازی شدن فاطمه معتمدآریا و پرویز پرستویی تا هفت نوبت هم‌بازی شدن معتمدآریا با باران کوثری.

لیلا حاتمی و حامد بهداد

این دو بازیگر نخستین بار در فیلم هر شب تنهایی با یکدیگر همبازی شدند. حاتمی در نقش مجری یک برنامه رادیویی با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و به گفته دکترها بیشتر از چند ماه زنده نیست. او به همراه همسرش (حامد بهداد) به مشهد می‌رود و در این سفر، به دیدگاه تازه‌ای از زندگی می‌رسد. بازی دلنشین حاتمی و بهداد از مهم‌ترین نقاط قوت فیلم است که برای مخاطب بسیار باورپذیر جلوه می‌کند.

لیلا حاتمی و حامد بهداد در فیلم سعادت آباد نیز نقش زن و شوهری به نام یاسی و محسن را ایفا می‌کنند و تقابل بازی درونگرای حاتمی و بازی برونگرانه بهداد آن‌ها را به زوجی متفاوت تبدیل می‌کند. از دیگر همکاری‌های مشترک آن دو می‌توان به نارنجی پوش، پله آخر و پیر پسر نیز اشاره کرد که فیلم آخر هنوز نمایش داده نشده است.

فاطمه معتمدآریا و پرویز پرستویی

معتمدآریا و پرستویی، هفت تجربه همکاری موفق با یکدیگر دارند. فیلم‌های مهر مادری، مرد عوضی، شوخی، عزیزم من کوک نیستم، صد سال به این سال‌ها و دو سریال زیر تیغ و آشپزباشی. پرستویی در فیلم مرد عوضی دو شخصیت متفاوت را بازی می‌کند و به خوبی توانسته وجوه متفاوت این دو شخصیت را در بازی خود به تصویر بکشد.

معتمدآریا نیز یکی از بهترین بازی‌های کمدی خود را در این فیلم ارائه می‌دهد. یکی از بهترین همکاری‌های مشترک این دو بازیگر سریال زیر تیغ است؛ بازی در نقش‌های اصلی یک درام خانوادگی تلخ و درباره قتلی غیرعمد که رابطه دو خانواده صمیمی را تحت‌الشعاع قرار داد.

بیتا فرهی و خسرو شکیبایی

فیلم هامون را می‌توان مشهورترین و محبوب‌ترین همکاری این دو بازیگر دانست. فرهی در نخستین تجربه بازیگری خود نقش مهشید را بازی می‌کند که نقطه عطفی در کارنامه هنری‌اش محسوب می‌شود. در فیلم کیمیا شکیبایی نقش رضا را بازی می‌کند که تمام خانواده‌اش را در جنگ از دست داده و برای یافتن دخترش به ایران می‌آید و متوجه می‌شود که زنی به نام شکوه (فرهی) او را به سرپرستی گرفته است. در فیلم بانو نیز نقش زن و شوهری را بازی می‌کنند که زن بعد از آگاه شدن از خیانت شوهر، تلاش می‌کند تنهایی‌اش را به شیوه‌ای پرکند. فیلم زندگی از دیگر تجربه‌های مشترک شکیبایی و فرهی است و بازی آن‌ها مانند همیشه موردتوجه قرار گرفت.

شهاب حسینی و مریلا زارعی

پررنگ‌ترین همکاری این دو بازیگر را می‌توان در فیلم درباره الی دانست؛ شهاب حسینی در نقش احمد و مریلا زارعی در نقش شهره دوستان قدیمی دوران دانشگاه هستند و هردو یکی از بهترین بازی‌های کارنامه خود را ارائه می‌دهند. در فیلم جدایی نادر از سیمین مریلا زارعی حضوری کوتاه دارد و نقش معلم زبان ترمه را بازی می‌کند و در سکانسی که برای شهادت در دادگاه حاضر می‌شود، سکانسی مشترک با یکدیگر دارند. دو فیلم واکنش پنجم و هیس دخترها فریاد نمی‌زنند از دیگر همکاری‌های مشترک این دو بازیگر محسوب می‌شود.

نگار جواهریان و صابر ابر

فیلم هیچ نخستین تجربه مشترک این دو بازیگر محسوب می‌شود و هردو یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های خود را در این فیلم ارائه داده‌اند. جواهریان در نقش دختری که می‌خواهد آینده‌اش را در جایی دیگر و دور از خانه جست و جو کند و ابر در نقش نامزد لیلا جوان بیکاری است که با حقارت از سمت لیلا رانده می‌شود.

در این جا بدون من نقش خواهر و برادر را بازی می‌کنند؛ ابر در یکی از بهترین بازی‌های خود، جوانی سرخورده و غمگین را به تصویر می‌کشد و جواهریان در نقش یلدا دختری معلول و گوشه‌گیر که عروسک‌های شیشه‌ای تنها همدم او هستند، با یک بازی کنترل‌شده، مخاطب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. آنها در قندون جهیزیه، نقش زن و شوهری را بازی می‌کنند که سادگی آن‌ها و قرار گرفتن در موقعیتی ویژه، لحظات مفرحی را رقم می‌زند.

محمدرضا فروتن و میترا حجار

این دو بازیگر در پنج فیلم متولد ماه مهر، اعتراض، بازنده، ملاقات با طوطی و دلتنگی‌های عاشقانه با یکدیگر همکاری کرده‌اند. در فیلم متولد ماه مهر، نقش دانیال و مهتاب را بازی می‌کنند که داستان عشق و علاقه آن‌ها خط اصلی داستان را شکل می‌دهد اما فاصله طبقاتی و اعتقادی میان آن دو، شرایط دیگری را برایشان رقم می‌زند.

در فیلم بازنده، فروتن با تلاش برای تجربه فضایی جدید و بازی در نقش‌های متفاوت، نقش سامان را بازی می‌کند که بعد از سال‌ها به کشور برمی‌گردد اما متوجه می‌شود نامزدش (میترا حجار) با فرد دیگری ازدواج کرده است. اعتراض، ملاقات با طوطی و دلتنگی‌های عاشقانه از دیگر همکاری‌های مشترک این دو بازیگر محسوب می‌شود.

رضا کیانیان و رؤیا نونهالی

رضا کیانیان و رؤیا نونهالی تجربه همکاری‌های متعددی را با یکدیگر دارند که آن‌ها را به یکی از زوج‌های موفق سینما تبدیل کرده است. فیلم ماهی‌ها عاشق می‌شوند از بهترین همکاری‌های آن‌ها محسوب می‌شود؛ کیانیان در نقش مردی عاشق‌پیشه که بعد از سال‌ها به سراغ زنی که دوست داشته می‌آید، بازی روان و دلنشینی دارد و نونهالی نیز آتیه، زنی مستقل و خوش‌ذوق را به زیبایی به تصویر کشیده است. از دیگر همکاری‌های به‌یادماندنی آن دو می‌توان به فیلم کفش‌هایم کو اشاره کرد و کیانیان در نقش مردی که به آلزایمر دچار شده، یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه می‌دهد. از دیگر همکاری‌های آن دو می‌توان به فیلم‌های خانه‌ای روی آب، صداها، خاک آشنا، یک تکه نان و بوی کافور عطر یاس اشاره کرد که در دو فیلم آخر البته سکانس مشترکی با یکدیگر ندارند.

مصطفی زمانی و پگاه آهنگرانی

این دو بازیگر نخستین بار در فیلم جامه‌دران با یکدیگر همبازی شدند اما بازی در فیلم «تیک آف» را می‌توان از نقاط عطف کارنامه هر دو به حساب آورد. آن‌ها در نقش خواهر و برادری به نام فائز و آتنا یکی از بهترین بازی‌های کارنامه خود را ارائه می‌دهند. آهنگرانی در فیلم سارا و آیدا نقش سارا را بازی می‌کند که تصمیم دارد با سعید ازدواج کند اما بعد از مدتی متوجه می‌شود سعید علاقه‌ای به او ندارد و با قصد و نیت خاصی به سراغ سارا آمده و به همین دلیل تصمیم به انتقام می‌گیرد. بدون قرار قبلی، آخرین تجربه مشترک آن دو محسوب می‌شود.

فاطمه معتمدآریا و باران کوثری

این دو بازیگر در هفت فیلم با یکدیگر همکاری کرده‌اند. فیلم «گیلانه» یکی از موفق‌ترین همکاری‌های آن‌ها محسوب می‌شود؛ معتمدآریا در نقش ننه گیلانه یکی از مهم‌ترین مادران سینمایی را خلق می‌کند که بعد از تماشای فیلم به سختی می‌توان لهجه گیلکی و خمیده راه رفتن او را از یاد برد.
کوثری نیز در فیلم نقش دختر او را بازی می‌کند که به دلیل بی‌خبری از شوهر خود، نزد مادرش زندگی می‌کند. فیلم‌های روسری آبی، بانوی اردیبهشت، تقاطع، می زاک، قصه‌ها، جان‌دار و عامه پسند از دیگر همکاری‌های مشترک این دو بازیگر محسوب می‌شود که بسیار موردتوجه قرار گرفت.

کد خبر 635976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.