فضای مجازی شوخی‌ها را تکراری کرده است!

به گزارش ایمنا، ابراهیم عامریان درخصوص چگونه خنداندن تماشاگری که در فانتزی از نویسنده‌ها و کارگردان‌ها جلوتر است، اظهار کرد: اگر دقت کنید این روزها آثار اجتماعی نسبت به آثار کمدی، فروش خوب و قابل توجهی را به دست آورده‌اند. از نگاه من دلیل این امر، وجود فضای مجازی است. بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی آیتم‌هایی می‌سازند که از کنار هم قرار گرفتن این آیتم‌ها فیلم‌هایی ساخته می‌شود که مردم با آن می‌خندند؛ بنابراین خنداندن تماشاگری که روز خود را در فضای مجازی سپری می‌کند به این آسانی‌ها نیست.

وی با اشاره به وجود شوخی‌های معمولی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که خط قرمزی هم برایشان وجود ندارد، افزود: اگر فضای مجازی وجود نداشت، دست نویسندگان بازتر بود. در گذشته وقتی مخاطب در سینما اثری را می‌دید برای اولین بار با برخی از شوخی‌ها و دیالوگ‌ها برخورد می‌کرد و با آن قهقهه می‌زد، اما حالا به این شکل نیست؛ بسیاری از شوخی‌ها و کنایه‌ها برای مخاطب امروزی تکراری است. ما همیشه تلاشمان را می‌کنیم که مقداری جلوتر از فضای مجازی باشیم اما باید پذیرفت که این امر دشواری است.

این کارگردان و تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی ادامه داد: حدود یک‌سال زمان می‌برد تا فیلمی ساخته شود، بنابراین ممکن است شبیه بخش‌هایی از آیتم‌های قصه در فضای مجازی زودتر گفته شود که این اتفاق آثار ما را برای مخاطب تکراری می‌کند.

وی درخصوص ممیزی در ساخت آثار کمدی اضافه کرد: اگر بخواهیم از ممیزی‌ها در ساخت آثار کمدی صحبت کنیم باید خودمان را با آثار کمدی هالیوودی مقایسه کنیم. فیلم‌های موفق کمدی بیشتر روی موضوعات سیاسی روز و مسائل جنسی دست می‌گذارند، درواقع بهتر است بگویم تمام مسائلی که در سینمای ایران ممنوع محسوب می‌شود.

عامریان گفت: مجبوریم با شوخی‌های دم‌دستی و پیش پا افتاده مخاطب را بخندانیم؛ به طور قطع اگر دستمان بازتر بود می‌توانستیم تولیدات متنوع‌تری را در ژانر کمدی ارائه بدهیم.

وی با اشاره به موفق نشدن سینمای کمدی ایران، در جهان اظهار کرد: ما باید با مسائل محدودی که در دست داریم شوخی کنیم و روی آن گزینه‌ها مانور بدهیم. این خودش یکی از همان دلایلی است که باعث می‌شود هیچوقت فیلم‌های ژانر کمدی ما نسبت به آثار اجتماعی در سینمای دنیا مورد توجه قرار نگیرند. در کل امیدوارم یک روز شوخی با سیاست و یکسری شخصیت‌ها راحت شود و ما بتوانیم درباره‌ی این مسائل به راحتی صحبت کنیم و فیلم بسازیم.

این کارگردان و تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی در خصوص توقیف سریال نمایش خانگی «آنتن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی خودش که به تازگی پخشش آغاز شده بود، افزود: پنج قسمت از سریال «آنتن» پروانه نمایش داشت. تمام اصلاحاتی که قبلاً در خصوص این سریال به ما داده شده بود را رعایت کردیم. قسمت اول و دوم این سریال پخش شد اما متأسفانه فعلاً جلوی پخشش را گرفته و قسمت دوم را پایین کشیده‌اند.

منبع: برنا

کد خبر 611207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.