استقبال شهرهای فاقد سینما از «سینمامهر»

معاون فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان، تاثیر طرح سینمامهر را که در ۶۰ شهر فاقد سینما یا دارای سینمای غیرفعال اجرا شده است تا دسترسی کودکان و نوجوانان به تولیدات فاخر سینمایی را فراهم آورد، تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری، سجاد عباسی اظهار کرد: حوزه هنری کشور یکی از رویکردهای تحولی خود را سیاست فراتهران قرار داده است که استان‌ها و مناطقی را که از دسترسی‌ها و امکانات موجود در پایتخت برخوردار نیستند، شامل می‌شود.

وی پروژه سینمامهر را یکی از طرح‌های بلندمدت حوزه هنری کودک و نوجوان معرفی کرد که با همکاری سازمان سینمایی سوره و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش به مرحله اجرا در آمده است.

معاون فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به اینکه شهرهای زیادی هستند که سینمای فعال ندارند، تاکید کرد: یکی از ابزارهای مهم در ذائقه‌سازی به‌خصوص در حوزه کودک و نوجوان، سینما است؛ یعنی وقتی کودکان در معرض فیلم و سریال و انیمیشن ایرانی متناسب با ذائقه و بومشان قرار می‌گیرند، در بلندمدت به این هنرها علاقه پیدا می‌کنند. به همین دلیل طرح سینمامهر بر آن است تا دسترسی کودکان و نوجوانان این شهرها به تولیدات فاخر سینمایی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شهرهایی که سینمای آن در دست تعمیر است و در حال حاضر سینمای فعال ندارد، بوشهر است، گفت: این شهر با یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت فاقد سینما است و با اتصال حوزه هنری کودک و نوجوان و کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش، اکنون کودکان و نوجوانان آن می‌توانند همپای سایر شهرها پای تولیدات سینمایی و انیمیشن بنشینند.

عباسی گفت: با اجرای این طرح و با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش در این شهرها تبدیل به مکانی برای اکران فیلم‌های سینمایی و انیمیشن شده است. ما در فاز اول سینمامهر را در ۶۰ شهر فاقد سینما یا سینمای فعال، با انیمیشن لوپتو ورود پیدا کردیم و این موضوع با استقبال چشمگیر مخاطب مواجه شد؛ به طوری‌که ما در حوزه هنری کودک و نوجوان هر روز پاسخگوی تعداد زیادی از معلمان، مدارس و خانواده‌ها هستیم که برای هماهنگی سانس و زمان به تماشا نشستن این انیمیشن، به ما مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در راستای سیاست فراتهران به زودی شهرهای زیادی دسترسی به تولیدات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان خواهند داشت، اظهار کرد: فعالیت ما در حوزه کودک و نوجوان در این پروژه صرفاً محدود به انیمیشن و فیلم نخواهد بود و به زودی ارائه مستند و تئاتر نیز به برنامه‌ها اضافه خواهد شد و پروژه سینما مهر را تسری خواهیم داد تا افراد در کمترین زمان بتوانند از آثار هنری استفاده کنند.

معاون با اشاره فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان، در تشریح دیگر برنامه‌ها در شهرها و مناطق محروم به استقبال از «لوپتو» افزود: این انیمیشن باعث شد تا در بازارپردازی و تولیدات هنری بیشتر تأمل داشته باشیم.

وی فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: در تعامل جدی با سازمان سینمایی و مرکز انیمیشن سوره، عروسک‌های چند کاراکتر انیمیشن لوپتو را ساختیم و به دنبال این هستیم که این کاراکترها را بیشتر کنیم و در پروژه باغ عروسک‌های حوزه هنری کودک و نوجوان این شخصیت‌ها را به عنوان کاراکترهای پایه ببینیم.

عباسی همچنین تاکید کرد: حوزه هنری کودک و نوجوان در حال تولید تئاتر مبتنی بر انیمیشن لوپتو است که به زودی آماده خواهد شد و در دهه فجر در شهرهای مختلف به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 635663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.