۱۱ مرکز ناایمن در پایتخت بحران‌ساز هستند

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۱مرکز ناایمن درمانی در سطح شهر تهران وجود دارد که بحران‌ساز شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _ شنبه یکم بهمن _ در جمع خبرنگاران به مناسبت ششمین سالگرد شهادت آتش‌نشانان ساختمان پلاسکو اظهار کرد: به خانواده‌های جانباختگان حادثه تلخ آتش‌سوزی تسلیت می‌گویم و یاد و خاطره آن آتش‌نشانان را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: درباره ساختمان‌های ناایمن موجود در شهر تهران بنده به دفعات در صحن علنی شورای شهر نکاتی را در زمینه رسیدگی به آن‌ها که بسیار مهم و حائز اهمیت است تذکر دادم.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته شاهد بی‌توجهی‌هایی به موضوع ساختمان‌های ناایمن بودیم، گفت: در دوره چهارم شورای شهر، مصوبه‌ای در تاریخ ۹۵/۶/۲۳ تحت عنوان توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش‌نشانی به تصویب رسید که در آن سازمان آتش‌نشانی موظف شد به‌شکل دوره‌ای از ساختمان‌ها بازدید داشته باشد و نواقص و مشکلات را به مالک و شهرداری منطقه ابلاغ کند.

وی درباره اینکه در این مصوبه ساختمان‌ها به سه دسته تقسیم شدند، افزود: ساختمان‌های پرخطر که باید یک بار در سال از آن‌ها بازدید شود، ساختمان‌های میان‌خطر که باید هر سه سال یک‌بار و ساختمان‌های خیلی کم‌خطر که در طول ۱۰ سال باید یک بار بررسی شوند.

نجفی تصریح کرد: در بخش دیگری از این مصوبه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مکلف شده است پیش از زمان صدور پروانه ساختمانی برای همه اماکن، دستورکار ایمنی ساختمان را به مالکان ابلاغ و در پروانه ساختمان درج کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدیدهای خود از شهر تهران خاطرنشان کرد: در شهر تهران ۱۲۹ ساختمان ناایمن و پرخطر وجود دارد که اگر در هر کدام از آن‌ها حادثه‌ای رخ دهد به بحران منجر خواهد شد. این ساختمان‌های ناایمن شامل ساختمان‌های تجاری، خدماتی و حتی درمان نیز می‌شود و ۱۱ مرکز ناایمن درمانی در سطح شهر تهران وجود دارد که بحران‌ساز شده‌اند.

کد خبر 635535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.