جراحی‌های بزرگ برای چه افرادی خطرناک است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انجام دادن‌ جراحی‌های بزرگ برای افراد مبتلا به انسداد ریه خطرناک است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری مزمن انسدادی ریه شامل گروهی از بیماری‌ها مانند آمفیزم و برونشیت مزمن می‌شود که جریان هوا را مسدود می‌کند و باعث می‌شود تنفس محدود شود. گروهی از محققان دانشگاه تورنتو کانادا به منظور بررسی خطر جراحی برای افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف تقریباً ۹۳۳ هزار بیمار که جراحی‌های بزرگ مانند تعویض کامل مفصل ران یا زانو، جراجی دستگاه گوارشی و جراحی عروقی داشتند را مورد ارزیابی قرار دادند.

بیش از ۱۷۰ هزار نفر از افراد مورد ارزیابی درگیر بیماری مزمن انسدادی ریه بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جراحی بزرگ برای افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه یک چالش است و احتمال مرگ‌ومیر در میان آن‌ها را در یک سال تا ۶۱ درصد افزایش می‌دهد. همچنین، پژوهشگران متوجه شدند که افراد مبتلا به بیماری ذکر شده در مقایسه با دیگر افراد، ۱۳ درصد هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی بالاتری را در یک سال پس از جراحی خود متحمل شدند.

به گفته محققان این مطالعه خطراتی که افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه با آن روبرو هستند را مشخص می‌کند که پزشکان باید قبل از عمل جراحی آن‌ها را با بیمار در میان بگذارد. از آنجایی که افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه بیش از ۳۰ روز پس از عمل در معرض خطر هستند، لازم است در این دوره زمانی توجه بیشتری به آن‌ها شود.

نتایج این مطالعه در مجله Canadian Medical Association منتشر شده است.

کد خبر 635176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.