خواهرخوانده اصفهان، پایتخت دموکراسی اروپا شد

شهر بارسلونا به عنوان اولین عنوان پایتخت دموکراسی اروپا (ECoD) معرفی شد و به این ترتیب، شهر میزبان رویدادهای دموکراسی‌محوری خواهد بود که از سپتامبر ۲۰۲۳ شروع خواهد شد و به مدت یک سال تا آگوست ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر بارسلونا، هیئت داوران (متشکل از ۲۵۰۰ عضو از تمام کشورهای عضو شورای اروپا) را با پروژه‌های نوآورانه متفاوت تحت تأثیر قرار داد که از جمله آن، پلتفرم Decidim برای مشارکت شهروندان در امور شهری است که در سال ۲۰۱۶ توسعه یافته و در صدها شهر در سراسر جهان اجرا شده است.

بارسلونا همچنین فرآیند مشارکتی مربوط به پروژه‌ای موسوم به Superilles را به عنوان یک طرح دگرگونی شهری معرفی کرد که بر مشارکت شهروندان برای مشاوره، مشورت و طراحی فضاها تمرکز دارد.

این شهر همچنین بودجه‌های مشارکتی را ارائه کرد که با بیش از ۷۰ هزار نفر ثبت‌نام برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت ۳۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در مناطق و مجامع مشورتی شهروندان، مانند انجمن جوانان و مجمع آب‌وهوا بیشترین میزان مشارکت شهروندان را به همراه داشت.

خواهرخوانده اصفهان، پایتخت دموکراسی اروپا شد

اروپایی‌ها انتخاب شهرهایی با اقدام‌های مؤثر را به یک سنت مدرن تبدیل کرده‌اند تا با ترویج آن‌ها، سایر نقاط را نیز از وجود آن‌ها بهرمند کنند. برنامه ECoD یکی از آخرین ابتکارات در این زمینه است که هدف اصلی آن ترویج نوآوری دموکراتیک در اروپا و در سطح بین‌المللی است. این ابتکار از حمایت شورای اروپا، کمیسیون اروپا و سازمان‌های پرنقش اروپایی که به دنبال حمایت از دموکراسی هستند، برخوردار است.

به مناسبت اعطای این مقام، آدا کولائو، شهردار بارسلونا گفت: "در شرایط جهانی که سخنان نفرت‌انگیز و اقتدارگرایی در حال رشد است، شهرها باید محلی برای همکاری با شهروندان برای تقویت دموکراسی باشند. ما این چالش را به عنوان فرصتی برای پیشرفت در نوآوری دموکراتیک پذیرفته‌ایم تا با سایر شهرها همکاری کنیم و از این اطمینان حاصل کنیم که همسایگان ما نیز نقش فعالی در سیاست‌های عمومی دارند."

خواهرخوانده اصفهان، پایتخت دموکراسی اروپا شد

کد خبر 634907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.