استقرار جریان‌های پایدار تا اواسط هفته آینده / دمای هوا در استان ۱۰ درجه‌ کاهش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استقرار جریان‌های پایدار تا اواسط هفته آینده، گفت: کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی، انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی به دلیل استقرار جریانات پایدار تا اواسط هفته آینده کاهش تدریجی و نسبتاً محسوس دمای شبانه و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار جریان‌های پایدار تا اواسط هفته آینده، گفت: کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی، انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفها درباره هشدار هواشناسی سطح زرد طی بیست‌وهفتم دی‌ماه با نفوذ توده هوای سرد و ماندگاری آن در استان گفت: فعالیت این توده سرد از اواخر روز پنجشنبه بیست‌ونهم آغاز خواهد شد و تا پایان یکشنبه دوم بهمن طی کاهش محسوس دما در تمام روز بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد با یخبندان معابر عمومی و سطح جاده‌ها، بیشتر مناطق استان با شدت کاهش دما در نیمه جنوبی استان (جنوب غرب، جنوب، جنوب شرقی) مواجه خواهد بود.

وی افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی را از اثرات مخاطرات نفوذ توده هوای سرد دانست و اظهار کرد: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها، پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب و مخازن آب در معرض هوا توصیه می‌شود.

معتمدی با اشاره به اینکه بیشترین بارش‌های طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان دهاقان با ۳۰.۵ سانتی‌متر گزارش و ثبت شده است، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به منهای چهار درجه سانتی‌گراد می‌رسد،

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بوئین میاندشت با دمای منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد و خوروبیابانک با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر 634793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.