بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

همه ما می دانیم یکی از اصلی ترین و مهم ترین گام‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده از منابع معتبر و کاربردی می باشد.

نمی توان جواب قاطعی به این سوال داد که مناسب ترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی کدام است، زیرا شما باید بدانید هدفتان از خواندن زبان چیست، قصد مهاجرت دارید یا صرفاً برای یک مسافرت می خواهید زبان انگلیسی یاد بگیرید.

باید سطح دانش زبانی خود را بدانید، سن و روش یادگیری نیز در انتخاب کتاب مناسب تاثیر دارد. بعضی از زبان‌آموزان با سرگرمی یاد گیری بهتری دارند تا با خواندن متن‌های طولانی.

در این مقاله مجموعه بوک کند به معرفی کتاب‌های معتبر و مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی پرداخته است تا شما با اطمینان خاطر بهتری بتوانید منابع مناسب خود را انتخاب کنید.

  1. کتاب American English File

اگر دنبال یک منبع هستید که همزمان تمام مهارت‌های زبانی مکالمه، نوشتار، درک مطلب و ساختار گرامری شما را تقویت کند مجموعه کتاب American English File پیشنهاد بوک کند به شما می باشد.

مجموعه پیش رو در ۶ جلد از سطح Starter تا جلد ۵ منتشر شده است، ساختار هر کتاب دارای ۱۲ فصل می باشد که در هر فصل به آموزش مبحث خاصی پرداخته شده است.

مجموعه کتاب امریکن اینگلیش فایل با اینکه در سطح Starter نیز ارائه شده اما مناسب افراد بسیار مبتدی نمی باشد اما زبان‌آموز را تا سطح پیشرفته همراهی می‌کند.

این مجموعه کتاب در ۶ سطح نگاشته شده و هر سطح دارای کتاب درس، کتاب کار، فایل‌های صوتی و پاسخنامه کتاب درس و کتاب کار می‌باشد که توسط بوک کند در یک پک ارائه می‌گردد.

ویژگی‌های کتاب American English File :

  • اگر قصد شرکت در آزمون‌های بین المللی مانند: آیلتس، تافل و … را دارید مجموعه پیش رو شما را کاملاً آماده می‌کند.
  • مجموعه American English File از سطح A1 تا C1 را پوشش می دهد.
  • یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه همراه داشتن دو فایل صوتی و تصویری می باشد تا مخاطب با تلفظ صحیح کلمات آشنا شود همچنین اگر جز آن دسته افرادی هستید که یادگیری با تصویر و فیلم برایتان آسان تر است، فایل تصویری American English File به شما کمک می‌کند.
  1. کتاب Basic Grammar in use

یکی از اصلی ترین چالش‌های زبان‌آموزان؛ یادگیری دستور زبان یا گرامر می باشد، اگر مهارت گرامر شما قوی نباشد هر چقدر هم بر بقیه بخش‌های زبان انگلیسی تسلط داشته باشید باز هم با مشکل مواجه خواهید شد.

کتاب Basic Grammar in use یک منبع معتبر و کاربردی برای یادگیری گرامر و دستور زبان می باشد.

کتاب گرامر این یوز دارای ۱۱۳ درس می باشد، که هر درس از ۲ صفحه تشکیل شده است. نویسنده در صفحه اول مباحث درس را توضیح می دهد و در صفحه دوم با ارائه سوال آموخته‌های زبان‌آموز سنجیده می شود. مجموعه‌ای که توسط بوک کند ارائه می‌شود شامل کتاب درس، فایل‌های صوتی و پاسخنامه می‌باشد.

  1. کتاب تاپ ناچ Top Notch

اگر به دنبال کتابی با لهجه امریکن هستید که هر چهار مهارت مکالمه، نوشتار، شنیدار و خواندن شما را تقویت کند، پیشنهاد بوک کند به شما مجموعه چهار جلدی تاپ ناچ می باشد، البته توجه داشته باشید که کتاب پیش رو بیشتر بر روی گفتار و شنیدار تاکید دارد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کتاب Top Notch استفاده از واژگان، اصطلاحات و عبارات در مکالمات است که تاثیر بسزایی در تقویت مهارت Speaking دارد.

این مجموعه کتاب در ۸ سطح نگاشته شده و هر سطح دارای کتاب درس، کتاب کار، فایل‌های صوتی و پاسخنامه کتاب درس و کتاب کار می‌باشد که توسط بوک کند در یک پک ارائه می‌گردد.

  1. کتاب American Family and Friends

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

انتخاب کتاب مناسب برای کودکان همیشه سخت تر است، زیرا کتابی که برای این رده سنی انتخاب می شود باید دارای موضوع و مطالب جذاب باشد تا زبان‌آموز از خواندن و یاد گیری آن خسته نشود.

کتاب‌های American Family and Friendsیک مجموعه آموزش زبان انگلیسی کودکان برای سنین ۸ الی ۱۲ سال است که با ارائه موضوعات جذاب و خواندنی، با سرگرم کردن زبان‌آموز به او واژگان را با تلفظ آمریکایی و همچنین گرامر را آموزش می‌دهد. این مجموعه کتاب از الفبا تا سطح A2 را آموزش می‌دهد.

این مجموعه کتاب در ۷ سطح نگاشته شده و هر سطح دارای کتاب درس، کتاب کار، فایل‌های صوتی و پاسخنامه کتاب درس و کتاب کار می‌باشد که توسط بوک کند در یک پک ارائه می‌گردد.

  1. کتاب Tactics for Listening

مهارت Listening تاثیر مهمی بر روی ۳ مهارت اصلی دیگر زبان انگلیسی دارد، شما اگر شنیدار قوی داشته باشید بدون شک مکالمه خوبی نیز خواهید داشت.

کتاب Tactics for Listening با ارائه تمریناتی با موضوعات روزمره شما را با واژگان و مکالمات کاربردی آشنا می‌کند، انتظار می رود زبان‌آموزان با مطالعه مجموعه سه جلدی کتاب تکتیکس فور لیسنینگ مکالمه و شنیدار قوی داشته باشند. این کتاب در سه سطح بیسیک، متوسط و پیشرفته نگاشته شده و هر سطح دارای کتاب درس، کتاب کار، فایل‌های صوتی و پاسخنامه کتاب درس و کتاب کار می‌باشد که توسط بوک کند در یک پک ارائه می‌گردد.

یکی از ویژگی‌های بارز کتاب پیش رو این است که شما می توانید به صورت خودخوان و بدون نیاز به معلم آن را مطالعه کنید.

  1. کتاب Inside Reading

هدف اصلی مجموعه ۵ جلدی Inside Reading تقویت درک مطلب و نحوه استفاده از واژگان می باشد. این کتاب‌ها به زبان‌آموز یاد می دهد آموخته‌های خود را چگونه در جهان واقعی به کار ببرد.

مجموعه کتاب اینساید ریدینگ مناسب افراد سطح مبتدی تا سطح پیشرفته می باشد، هر کتاب دارای ۱۰ درس است که شامل موضوعات متنوع از سطح آسان تا دشوار می باشد. همچنین این کتاب‌ها دارای پاسخنامه سوالات در انتهای کتاب می‌باشند.

ما در این مقاله شما را با چند کتاب مهم و کاربردی در راستای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی آشنا کردیم، اما باید در نظر داشته باشید که قبل از انتخاب کتاب، سطح دانش زبانی خود را بدانید همچنین بهتر است از نقطه قوت و ضعف خود اطلاع داشته باشید تا بتوانید کتابی مناسب نیاز خود انتخاب کنید.

کد خبر 634457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.