داروی جدید بیماری آسم تایید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی Airsupra را برای درمان بیماری آسم تایید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آسم یک بیماری طولانی‌مدت است که در آن مجاری هوایی ملتهب و باریک می‌شود؛ فرد مبتلا به آسم علائمی مانند سرفه، خس‌خس سینه، احساس سفتی قفسه سینه و تنگی نفس را تجربه می‌کند.

گروهی از محققان سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دارویی به نام Airsupra را که ترکیبی از آلبوترول و بودزونید است، مورد ارزیابی قرار دارند. در این مطالعه، اثربخشی داروی ترکیبی در کاهش حملات شدید آسم در میان بیماران مبتلا به آسم متوسط تا شدید بررسی شد.

بیماران شرکت‌کننده در این مطالعه به صورت تصادفی به مدت حداقل ۲۴ هفته از داروی Airsupra یا فقط داروی آلبوترول استفاده کردند، داروی Airsupra از طریق دو استنشاق خوراکی دریافت می‌شود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیمارانی که با داروی Airsupra تحت درمان بودند ۲۸ درصد کمتر از افرادی که فقط آلبوترول استفاده می‌کردند؛ در معرض حمله شدید آسم قرار داشتند.

رایج‌ترین عوارض جانبی داروی ترکیبی Airsupra سردرد، عفونت قارچی دهان، سرفه و مشکل در صحبت کردن بود. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است که بیماران نباید بیش از شش دوز در مجموع ۱۲ استنشاق، در یک دوره ۲۴ ساعته استفاده کنند؛ همچنین افرادی که درگیر اختلالات قلبی‌وعروقی، تشنجی، پرکاری تیروئید، دیابت و عوارض کتواسیدوز هستند باید با احتیاط از دارو استفاده کنند.

Airsupra نخستین داروی تائید شده در ایالات متحده است که حاوی کورتیکواستروئید استنشاقی بوده و به‌عنوان تسکین‌دهنده به جای کنترل‌کننده علائم آسم تائید شده است. این دارو برای پیشگیری از انقباض برونش و کاهش خطر حملات آسم در بیماران مبتلا به آسم ۱۸ ساله و بالاتر استفاده می‌شود.

کد خبر 634327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.