کاهش گردشگری و افزایش شهروندمحوری در فلورانس

شهرداری فلورانس تصمیم گرفته است طی هفت سال آینده، اتکا بر درآمد گردشگری را کاهش دهد و ساختمان‌های شهر را به جای گردشگران، بیشتر در اختیار ساکنانش قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داریو ناردلا، شهردار فلورانس در یک کنفرانس مطبوعاتی، برنامه‌های عملیاتی ساختاری و شهرداری برای شهر را برای عموم گزارش داد که شامل سیاست برنامه‌ریزی تا سال ۲۰۳۰ می‌شد. یکی از قابل‌توجه‌ترین دستاوردهای این طرح، جاه‌طلبی برای جدا کردن فلورانس از اتکا به گردشگری به عنوان منبع درآمد اصلی است.

به گفته شهردار، گردشگری‌زدایی از این شهر محبوب با ممنوعیت ساخت هرگونه هتل جدید در مرکز قدیمی تاریخی ثبت‌شده در فهرست یونسکو اتفاق خواهد افتاد. به همین ترتیب، جاه‌طلبی شهر تنظیم قانونی است که امکان ارائه اجاره‌های کوتاه‌مدت خصوصی را محدود کند.

داریو ناردلا طرح توسعه شهری را به شرح زیر توصیف کرد: "یک برنامه عملیاتی شجاعانه و مبتکرانه، برای ساختن فلورانس از طریق اقداماتی، به خانواده‌ها و زوج‌های جوان کمک می‌کند تا به مسکن‌های شهری دسترسی داشته باشند. این طرح همچنین خواستار ایجاد خوابگاه دانشجویی با اجاره‌های کنترل‌شده و قابل دسترس است. در واقع مجموعه‌ای از عملکردهای تولیدی و لجستیکی با هدف کاهش استفاده از شهر برای اهداف توریستی، مد نظر این پروژه است."

کاهش گردشگری و افزایش شهروندمحوری در فلورانس

شورای شهر، تعدد اقامتگاه‌های گردشگری ناشی از تقاضای خارجی را ریشه این مشکل می‌داند؛ وضعیتی که گریبان سایر مقاصد محبوب اروپایی را نیز گرفته است. بخش عمده‌ای از سیاست برای جلوگیری از ایجاد هتل‌های جدید در منطقه تاریخی، ممنوعیت فروش ساختمان‌های عمومی متروکه به بخش‌های خصوصی خواهد بود.

البته شهردار خاطرنشان کرده است که هنوز قانونی وجود ندارد که عملکرد چنین تاسیساتی را ممنوع کند، اما به طور غیرمستقیم با این موضوع برخورد خواهد شد.

ناردلا در ادامه توضیح داد: "برای مهار پدیده اجاره‌های کوتاه‌مدت، قانون منع احداث حمام جدید در اتاق‌های زیر ۳۰ متر مربع را معرفی کردیم و احتمال تقسیم آپارتمان‌های بزرگ را کاهش دادیم."

مقامات شهرداری همچنین چشم‌اندازی را مطرح کردند که در آن خدمات شهری با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی برای همه ساکنان در دسترس خواهد بود.

کد خبر 633628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.