تاثیر شرایط وزنی بر باروری افراد

یک اورولوژیست گفت: نخستین قدم برای موفقیت در باروری، حفظ تناسب اندام و شرایط وزنی ایده‌آل است؛ همچنین تغذیه سالم و استفاده مواد غذایی مفید نیز می‌تواند در باروری تأثیرگذار باشد.

پیمان صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مواد غذایی مناسب برای تقویت باروری مردان، اظهار کرد: اگر زوجی تمایل به باروری دارند، باید این نکته را مدنظر قرار دهند که نخستین قدم برای موفقیت در باروری، حفظ تناسب اندام و شرایط وزنی ایده‌آل است؛ همچنین تغذیه سالم و استفاده مواد غذایی مفید نیز می‌تواند در باروری تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه پروتئین‌ها، میوه‌ها و سبزیجات و غلات سه دسته ماده غذایی برای تقویت باروری مردان هستند، ادامه داد: پروتئین‌ها موادی هستند که تأثیر زیادی روی کیفیت و سلامت اسپرم دارد، منابع پروتئین (با تاکید بر مصرف پروتئین‌های گیاهی)، انواع حبوبات، سبزیجات و مغزها هستند.

این اورولوژیست تصریح کرد: منابع پروتئین حیوانی اگر به صورت گوشت سفید باشد، می‌تواند مفید واقع شود، مصرف گوشت قرمز نیز با وجود اینکه از منابع پروتئین محسوب می‌شود، اما استفاده افراطی از آن در قدرت باروری تأثیر منفی خواهد داشت.

وی گفت: میوه‌ها و سبزیجات با توجه به اینکه حاوی آنتی اکسیدان و انواع ویتامین‌ها است، می‌تواند به افزایش قدرت باروری در مردان کمک کند.

صالحی با اشاره به مصرف غلات، اضافه کرد: توصیه می‌شود برای مصرف غلات از انواع سبوس‌دار آن استفاده شود، زیرا غلات تسویه شده مانند برنج و نان‌هایی که از آرد بدون سبوس تهیه می‌شود، می‌تواند قدرت باروری را کاهش دهد.

کد خبر 633584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.