احداث بیش از ۸۰۰۰ کلاس درس در استان اصفهان توسط خیران

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان با بیان اینکه ۸۵۰۰ کلاس درس توسط مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان در این استان ساخته شده است، گفت: حدود ۲۱۵۰ کلاس نیز در سایر استان‌ها از استان چهارمحال‌وبختیاری تا سیستان‌وبلوچستان و خوزستان توسط خیران اصفهانی ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی ملااحمدی امروز -پنجشنبه بیست‌ودوم دی‌ماه- در بیست‌وچهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان، اظهار کرد: در یک سال گذشته اکنون هفتمین مرحله است که به نمایندگی از جامعه خیران مدرسه‌ساز از وزیر آموزش‌وپرورش دعوت کردیم و در جمع ما قرار گرفتند.

وی ادامه داد: امروز نه تنها در جمع سازندگان ۱۰ هزار مدرسه هستیم، بلکه در جمع سازندگان برج‌های عاطفه و محبت هستیم.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر میزبان ۳۰۰ نفر از ۱۵۰۰ نفر خیر اصفهانی هستیم، تصریح کرد: ۸۵۰۰ کلاس آورده مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان برای استان بوده و حدود ۲۱۵۰ کلاس نیز در سایر استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری تا سیستان‌وبلوچستان و خوزستان ساخته شده است.

وی با اشاره به فعالیت خیران اصفهانی در سطح کشور، گفت: یک خیر اصفهانی در جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان پذیرفت که در کهریزک یک مدرسه بسازد، از این رو می‌توان گفت خیران اصفهانی نگاه توسعه‌ای به کل کشور دارند.

ملأ احمدی با بیان اینکه در دوره جدید هیئت مدیره مجمع گام‌های خوبی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: نهضت هنرستان در جوار صنعت از اصفهان آغاز شد و خیران ساخت ۳۲ هنرستان را پذیرفتند، در حال حاضر عملیات ساخت ۲۲ هنرستان بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت شروع شده و سایر پروژه‌ها نیز درگیر مسائل اداری و مجوزها هستند.

وی با اشاره به اینکه بحث مدرسه‌یاری نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امسال برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته، حدود یک هزار کیت آموزشی را در ابتدای سال تحصیلی توزیع کردیم که گام بزرگی در مدرسه‌یاری بود.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان با بیان اینکه رشد ۲.۵ برابری در جذب خیران داشتیم، اضافه کرد: این رشد در حالی رخ داد که در سال‌های جدید با رقم برخلاف سال‌های قبل که با دو میلیون تومان یک متر مدرسه می‌ساختیم، رقم برای هر متر مدرسه به ۱۰ میلیون تومان رسیده است و رشد چند برابری هزینه را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: از ظرفیت استان اصفهان و کارخانه‌های صنعتی آن استفاده شده و با کمک اتاق بازرگانی در حدود ۲۰ پروژه با وام قرض‌الحسنه اقدامات لازم را انجام دادیم و ۲۰ پروژه نیمه‌تمام انجام شده است.

ملأ احمدی با بیان اینکه حدود ۳۳۰ پروژه خیرساز داریم که در انتظار تعهدات دولت هستند، تعدادی از پروژه‌ها ۱۱ سال است که نیمه‌تمام مانده‌اند، گفت: سه سامانه تهیه و آماده شده است، در یکی از این سامانه‌ها متقاضیان و خیران مدرسه‌ساز، بر اساس فضاهای محروم، منطقه نیازمند را انتخاب می‌کنند تا مدرسه‌سازی در این مناطق انجام شود.

وی ادامه داد: در این سامانه تمام مدارس دولتی و غیردولتی و اولویت‌های احداث مشخص شده است که در این زمینه کمیته‌ای از آموزش‌وپرورش و مجمع خیران تشکیل و اولویت‌ها مشخص شد.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان با اشاره به اینکه می‌توانیم این سامانه‌ها را در اختیار کل کشور قرار دهیم، افزود: یکی از گلایه‌های خیران، طولانی شدن فرایند مسیر مدرسه‌سازی است، به همین دلیل سامانه‌ای تدارک دیدیم که در آن اطلاعات مرحله به مرحله ثبت می‌شود و بانک اطلاعات خیران پروژه، بعد از تعریف شدن در سامانه مشخص می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال مشخص می‌شود که کدام واحد کار را با تأخیر انجام می‌دهد و با این روش می‌توان آن پروژه را رصد و بررسی و نظارت کرد و واحد متخلف را شناسایی کرد و متوجه شد گره کار کجا است، همچنین موضوع بعد ارتباط با خیران بود که در دستور کار قرار گرفت، امروزه پلتفرمی در اختیار خیران قرار می‌گیرد که تمام ارتباطات با آن‌ها انجام می‌شود و نیازهای آموزش‌وپروش در این سامانه پاسخ داده می‌شود.

کد خبر 633279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.