اصفهان میزبان المپیاد فیزیک در سال ۱۴۰۳/ از هر ۲ کلاس درس، یک کلاس توسط خیران ساخته می‌شود

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه فرهنگ خیر یک مکتب تربیتی به‌جا می‌گذارد، گفت: از سال ۷۷ مدرسه‌سازی به صورت منسجم و هدف‌دار شکل گرفت و خیران به این زمینه ورود کردند، در حال حاضر از هر دو کلاس درس، یک کلاس درس را خیران می‌سازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری امروز -پنجشنبه بیست‌ودوم دی‌ماه- در مراسم بیست‌وچهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان با گرامیداشت ایام ولادت حضرت زهرا (س) و یاد و خاطره تعدادی از خیران، اظهار کرد: این ایام متعلق به حضرت زهرا (س) و نذر و انفاق است.

وی با بیان اینکه فرهنگ خیر یک مکتب تربیتی به‌جا می‌گذارد، ادامه داد: از سال ۷۷ مدرسه‌سازی به صورت منسجم و هدف‌دار شکل گرفت و خیران به این زمینه ورود کردند، در حال حاضر از هر دو کلاس، یک کلاس درس را خیران می‌سازند و خیران سرمایه خود را در مکانی هزینه می‌کنند که همواره برای آن‌ها باقیات صالحات است.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مدرسه‌سازی نوعی فرهنگ است، تصریح کرد: یعنی انسان‌هایی که سرمایه‌های فرهنگی هستند، آثاری را خلق می‌کنند که کاربرد تربیتی دارد.

وی گفت: هنگامی که ساختمانی ساخته می‌شود، بخش مهمی از نیازهای موجود در راستای آموزش دانش‌آموزان رفع خواهد شد، زمانی که دانش‌آموزان این اقدامات خیر را می‌بینند، متوجه می‌شوند که انفاق چیست و این اثر تربیتی اقدام خیران است.

نوری با بیان اینکه یکی از مسائل مهم که رسانه‌ها باید به آن ورود کنند، پرداختن به فرهنگ کار خیر است، خاطرنشان کرد: انجام اقدام خیر نزد خدا محبوبیت ایجاد می‌کند و زمانی که انفاق می‌کنند به بهترین جایگاه می‌رسند.

شناسایی ۶۰۰ ملک مازاد برای تکمیل تعهدات و پروژه‌های خیران مدرسه‌ساز

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ خیران، تصریح کرد: در زمینه ترویج فرهنگ خیران پیوست فرهنگی مناسبی نداریم، البته در جشنواره فیلم فجر این اقدام شروع شده است و خیران معرفی می‌شوند، همچنین وظیفه دیگر ما در راستای این فرهنگ، تقدیر از خیران است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به سامانه‌های جدید "نیاز"، "نیک‌اندیش" و "رصد"، افزود: استان اصفهان همیشه پیشرو بوده است، این بار نیز با استفاده از اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گامی جدید در راستای شفافیت و خدمت‌رسانی به خیران انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۶۰۰ ملک مازاد در آموزش‌وپرورش، اضافه کرد: املاک مازاد شناسایی شدند تا در این راستا پروژه‌های خیران و تعهدات را تکمیل کنیم.

نوری خاطرنشان کرد: دولت در نظر دارد که از سایر منابع حدود ۵۰۰ میلیون یورو را برای مواردی مانند مدارس کانکسی و تخریبی اختصاص دهد تا بتواند حداقل موارد تعهد شده را به خیران بپردازد.

وی گفت: میزبانی المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۴۰۳ که بالاترین المپیاد در جهان است را به اصفهان خواهیم داد و درخواست می‌کنیم، در کنار این المپیاد با کمک خیران، پیوست رسانه‌ای مناسب برای خیران تهیه شود تا این فرهنگ به ۹۰ کشور جهان معرفی شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نامناسب بودن وضعیت کانون‌ها، تصریح کرد: یکی از خیران که امروز در جمع ما حضور دارد، خیریه‌ای بنا می‌کند و خیران نیز در این زمینه کمک خواهند کرد تا به شرایط ایده‌آل برسیم.

کد خبر 633276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.