سرمایه‌گذاری نیویورک برای الکتریکی‌سازی خودروهای عمومی

بودجه ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری که نیویورک، پرجمعیت‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا، از دولت به عنوان بودجه شهری دریافت خواهد کرد، صرف الکتریکی‌سازی خودروهای عمومی خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران نیویورک در نظر دارند از بودجه فدرال برای الکتریکی کردن ناوگان خودروهای عمومی مانند اتوبوس‌ها، وانت‌ها و کامیون‌های حمل بار بهره بگیرند. در این راستا، قرار است تعداد ۹۲۵ خودروی عمومی دیزلی با وسایل نقلیه الکتریکی جایگزین شود، ضمن این‌که ۳۱۵ ایستگاه شارژ جدید نیز برای تأمین نیروی مورد نیاز این وسایل نقلیه سبز در سراسر شهر نصب خواهد شد. مدیران نیویورک ادعا کرده‌اند که پس از پیاده‌سازی این پروژه، تردد وسایل نقلیه عمومی دیزلی و حتی خودروهای مخصوص نظافت عمومی قدیمی در خیابان‌های سراسر شهر ممنوع خواهد شد.

طرح ناوگان سبز نیویورک

اداره حمل‌ونقل نیویورک از طریق طرح بهبود کیفیت هوا توانست روند درخواست کمک‌هزینه حمل‌ونقل از دولت آمریکا را تسهیل کند که به دنبال این اقدام، دولت با تخصیص بودجه‌ای ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری به شهر موافقت کرد. از این بودجه، مبلغ شش میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در اختیار اداره خدمات شهری قرار خواهد گرفت و باقیمانده آن به صندوق اداره بهداشت شهر واریز خواهد شد.

سرمایه‌گذاری نیویورک برای الکتریکی‌سازی خودروهای عمومی

این سرمایه به پیشرفت هدف بلندپروازانه نیویورک برای تبدیل تمام وسایل نقلیه عمومی به خودروهای الکتریکی که پیش از این نیز اقداماتی توسط شهردار برای تحقق آن پیاده شده است، کمک زیادی خواهد کرد. خودروهای سبز جدید مجهز به لوگوی شهر یعنی NYC خواهد بود که این قابلیت به شهروندان امکان شناسایی و استفاده از آن‌های را برای عبور و مرور خود خواهد داد که این امر به سهم خود می‌تواند در ترویج تردد سبز نقش مهمی ایفا کند و بهبود کیفیت هوا و کاهش تغییرات اقلیمی را به دنبال داشته باشد.

مدیران نیویورک ادعا کرده‌اند که اقدامات آن‌ها در زمینه سبزسازی ناوگان خودروهای عمومی سریع‌تر از زمان مقرر پیش رفته است، با این حال بودجه حمایتی جدید به بیرون راندن هزار خودروی قدیمی از خیابان‌های شهر منجر خواهد شد و به دنبال آن، هزینه‌های شهری در بخش حمل‌ونقل کاهش‌قابل توجهی را تجربه خواهد کرد که مدیران از صرف بودجه ذخیره شده برای الکتریکی کردن هرچه بیشتر وسایل نقلیه عمومی خبر داده‌اند.

کد خبر 632928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.