امدادرسانی ۵۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با آغاز بارش سنگین برف و کولاک در جاده‌های مواصلاتی استان، طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر استان به بیش از ۵۰ خودروی گرفتار در جاده‌های مواصلاتی استان امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز - سه‌شنبه بیستم دی- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با آغاز بارش سنگین برف و کولاک در جاده‌های مواصلاتی استان، طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر استان به بیش از ۵۰ خودروی گرفتار در جاده‌های مواصلاتی استان امدادرسانی کردند.

وی گفت: ۲۵ امدادگر در قالب شش تیم عملیاتی با استفاده از چهار دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خودرو کمک‌دار در محورهای مواصلاتی استان به امدادرسانی به ۶۴ خانوار حادثه دیده از برف و باران پرداختند. با آغاز بارش باران و برف و کولاک در سطح استان به خصوص شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ، لردگان و فارسان امدادگران و نجات‌گران این جمعیت به حالت آماده‌باش و اقدام به امدادرسانی به متاثران از بارش‌ها در محورهای مواصلاتی و امدادرسانی به استان درآمدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۵۰ خودروی گرفتار در برف و بوران در گردنه‌های شاه منصوری، چری و تاراز رهاسازی شدند. تعدادی از حادثه‌دیدگان توسط امدادگران استان اسکان اضطراری داده شدند. با توجه به اهمیت منابع انسانی، سازمان‌های امروزی برای جذب و نگهداری نیروی انسانی بر سر ارائه برنامه‌های رفاهی و میزان توجه به کارکنان رقابت کرده و روی اجرا و بهبود برنامه‌های حمایت از کارکنان سرمایه‌گذاری و تلاش می‌کنند تا تسهیلات و امکانات رفاهی مناسبی را برای کارکنان خود فراهم کنند و به همین علت سازمان‌ها باید چهره رفتاری جدیدی به خود گیرند و به سمت حمایتگری پیش بروند.

وی اضافه کرد: بحران حادثه‌ای است که به طور طبیعی یا به وسیله بشر، به طور ناگهانی یا به صورت فزاینده به وجود می‌آید که برای رفع کردن آن نیاز به اقدامات اضطراری، اساسی و فوق‌العاده است، بحران یک مفهوم چند بعدی است و با تغییرات عمده در محیط فیزیکی و اجتماعی و پیامدهای انسانی غم‌انگیز شناخته می‌شود.

مثنوی تاکید کرد: بحران مستلزم تدوین روش و چارچوب کلی است و با طراحی برنامه‌ریزی درست و مناسب و آمادگی‌های قبلی می‌توان تا اندازه بسیار زیادی از خسارت و مدت زمان بحران‌های بزرگ کاست، بدون تردید ارگان‌های بزرگی همچون هلال احمر با افزایش میزان آمادگی در رویارویی با بحران‌ها، در برخورد با آن، آسیب‌های ناشی از بحران را به حداقل می‌رسانند.

کد خبر 632777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.