اقدامات میامی برای تبدیل شدن به پایدارترین شهر آمریکا

اعمال استراتژی‌های اجرایی کارآمد با هدف بهبود پایداری و استانداردهای زندگی توسط مدیران میامی در ایالت فلوریدای آمریکا، گواهینامه لید طلایی را برای آن به ارمغان آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گواهینامه لید، استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی است که به عنوان پرکاربردترین سیستم ارزیابی سازه‌های سبز دنیا شناخته شده است و تنها از آن در شهرها یا ساختمان‌هایی استفاده خواهد شد که بیشترین عناصر پایداری را در خود جا می‌دهند. پیاده‌سازی پروژه‌ها و استراتژی‌های دوستدار محیط زیست با هدف بهبود پایداری و کیفیت زندگی شهروندان توسط مدیران میامی، این شهر را موفق به دریافت گواهینامه لید طلایی کرد و آن را در لیست تاب‌آورترین شهرهای ایالات متحده آمریکا قرار داد. جالب است بدانید که مدیران میامی ادعا کرده‌اند که اقدامات دوستدار محیط زیست و سلامت شهروندان خود را تا زمانی ادامه خواهند داد که شهر را به پایدارترین نقطه دنیا تبدیل کنند.

یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت میامی برای تبدیل شدن به پایدارترین شهر دنیا، اتخاذ رویکرد کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ است که به ادعای مدیران، طراحی سبز سازه‌های شهری نقش مهمی در تحقق آن ایفا خواهد کرد. به همین منظور، دولت میامی قوانینی را برای احداث سازه‌های جدید وضع کرده است که بر مبنای آن، طراحی این ساختمان‌ها باید کاملاً دوستدار محیط زیست باشد و نیازهای سلامت ساکنان امروز و آینده را برآورده کند.

اقدامات میامی برای تبدیل شدن به پایدارترین شهر دنیا

مؤلفه‌های مختلفی در دریافت گواهینامه لید طلایی برای میامی مؤثر بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی پایدار؛ مدیران میامی خلاقانه به شناسایی آسیب‌پذیرترین مناطق شهر در مقابل تغییرات اقلیمی پرداختند و سپس اقداماتی برای رفع تهدیدهای احتمالی از طریق توسعه طرح‌های متعدد شهری نظیر طرح جامع مدیریت اضطراری، جنبش آمادگی دائمی میامی در مقابل تغییرات اقلیمی و طرح استراتژیک شهری را پیاده کردند.
  • رویکردهای سبز طراحی سازه‌ها؛ طراحی سبز سازه‌ها به واسطه تسریع در بررسی پروژه‌های لید و از طریق رویکردهای مختلف به پیاده‌سازی استراتژی‌هایی منجر می‌شود که بیشترین مزیت را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.
  • عدالت زیست‌محیطی؛ برنامه‌ریزان میامی به‌طور موفقیت‌آمیز توانستند خاک‌های سمی از هفت پارک شهر را به‌طور کامل خارج کنند که در نتیجه این امر خطرات ناشی از تنفس گازهای آلاینده از خاک توسط مردم به حداقل رسیده است.
  • فضاهای سبز؛ ۸۷ درصد از ساکنان میامی تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از محل سکونت خود به پارک‌های نزدیک دسترسی دارند.
  • استفاده از سوخت‌های جایگزین برای خودروها؛  مدیران میامی به منظور تشویق مردم به خرید خودروهای الکتریکی، بیش از ۲۰ درصد فضاهای پارک وسایل نقلیه در خیابان‌ها را به نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی اختصاص داده‌اند.
کد خبر 632742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.