کاهش کمردرد با انجام نرمش‌های کششی ستون فقرات

یک متخصص جراحی مغزواعصاب، دیسک و ستون فقرات با اشاره به راهکار پیشگیری از کمردرد، گفت: انجام ورزش به‌صورت‌منظم یکی از راهکارهای حائز اهمیت در پیشگیری از بیماری کمردرد است، از این رو نرمش‌های کششی ستون فقرات به این بیماران توصیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی محمودخانی در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره راهکارهای درمان کمردرد، اظهار کرد: علل و عواملی مانند مشکلات دیسک، مفاصل کمری و بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، آرتروز، نقرس و تومورها می‌تواند منجربه کمردرد شود.

وی با اشاره به راهکار پیشگیری از کمردرد، ادامه داد: انجام ورزش به صورت منظم یکی از راهکارهای حائز اهمیت در پیشگیری است، این در حالی است که ورزش منظم نه به مفهوم بدن‌سازی _که اکنون بین زنان و جوانان جامعه شایع شده_، بلکه ورزش به صورت نرمش کردن مد نظر است.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات تصریح کرد: مخالف ورزش بدن‌سازی نیستیم، اما باید ورزش کردن از نظر علمی به درستی انجام شود. نرمش‌هایی که به بیماران دارای کمردرد توصیه می‌شود، ازجمله نرمش‌های کششی ستون فقرات است که تمام افراد باید آن را رعایت کنند، همچنین در حالت نشسته عضلات شکم در حالت انقباض نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه زمانی که عضلات شکم قوی باشد، محتویات داخل شکم کمتر به ستون فقرات فشار وارد می‌کند و از کمردرد پیشگیری خواهد کرد، اضافه کرد: افراد باید از داروها و موادی که منجربه افزایش کاذب حجم عضله می‌شود، به صورت جدی پرهیز کنند.

پیشگیری و درمان کمردرد با رژیم غذایی سالم

محمودخانی با بیان اینکه رژیم غذایی سالم در پیشگیری و درمان کمردرد مفید است، افزود: ستون فقرات، استخوان و عضله‌ای دارد که نیاز است مواد مغذی این بخش از بدن تأمین شود.

وی ادامه داد: شیر، لبنیات و نور خورشید برای بدن نیاز است، همچنین نور خورشید از پشت پنجره اثربخشی کمتری دارد؛ این در حالی است که اشعه فرابنفش جزو مفید برای بدن است که اثربخشی آن با قرارگرفتن پشت پنجره کاهش می‌یابد و آن‌گونه‌که باید، این اشعه به بدن نمی‌رسد.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات در پاسخ به این پرسش که استفاده از مکمل‌های کلسیم برای چه افرادی لازم است، گفت: مکمل‌های کلسیم به صورت کمکی و مفید است، درجوامع شهری کنونی میزان تغذیه از لبنیات کمترشده، از این رو لازم است مکمل کلسیم مصرف شود.

وی اضافه کرد: هر انسان به صورت روزانه حدود ۵۰۰ تا هزار میلی‌گرم کلسیم نیاز دارد که از طریق مصرف مواد لبنی تأمین می‌شود، از این رو اگر فردی کمتر از لبنیات مصرف می‌کند، باید مکمل‌های کلسیم را جایگزین کند.

کد خبر 632602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.