خشم مردم داربی از جایگزینی زمین‌های کشاورزی با خانه‌های مسکونی

شورای شهر داربی، واقع در ناحیه میدلند شرقی انگلستان، با اعلام آغاز ساخت‌وسازها برای ایجاد خانه‌های جدید در زمین‌های کشاورزی اطراف منطقه، خشم مردم محلی را برانگیخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر داربی اعلام کرد که زمین‌های کشاورزی اطراف چاسدن‌وود، تنها زمین جنگلی بلوط باستانی داربی واقع در لبه شمالی این شهر، با ۱۵۰ خانه مسکونی جایگزین خواهد شد. این طرح که در سال‌های اولیه ارائه نیز با مخالفت شدید مردم محلی روبه‌رو شده بود با خشم آن‌ها مواجه شد اما شورای شهر این جایگزینی را از الزامات بسیار مورد نیاز برای شهر معرفی کرد.

شورای شهر ضمن اشاره به مالکیت خصوصی زمین‌های این منطقه که یکی از نقاط زیبا و آرام‌بخش موجود در حومه شهر به‌شمار می‌رود و مسیرهای طبیعی آن برای پیاده‌روی‌های روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد که درخواست برنامه‌ریزی برای ساخت این خانه‌ها پیش از این به دولت مرکزی ارسال شده و مورد تأیید قرار گرفته است.

شورا تاکید کرد که این جایگزینی ضمن حفظ درخت بلوط منفردی که در مرکزیت منطقه واقع شده است، مجموعه مسکونی عظیمی را برای شهر فراهم می‌آورد که پاسخگوی نیازهای بخش عمده‌ای از ساکنان داربی به مسکن است. شورا همچنین اعلام کرد که دسترسی به این خانه‌ها از طریق ایجاد یک جاده جدید فراهم خواهد شد که محدودیت سرعت ملی در آن اعمال می‌شود و اطمینان داد خانه‌های به‌نحوی ساخته خواهد شد که ساکنان بتوانند راحت به مسیرهای پیاده‌روی دسترسی داشته باشند.

خشم مردم داربی از جایگزینی زمین‌های کشاورزی با خانه‌های مسکونی

شورای شهر آغاز این ساخت‌وسازها را یکی از معدود پیشرفت‌های مهم منطقه معرفی کرد و از ایجاد ۳۷ واحد دوخوابه، ۶۶ واحد سه‌خوابه، ۱۶ واحد چهارخوابه و ۱۲ واحد پنج‌خوابه در آن اطلاع داد که به‌صورت تقریباً ۲۰ واحد در هر یک از هفت بخش مشخص شده ایجاد خواهد شد. شورا مطرح کرد که هر خانه در فضای پشتی خود دارای یک باغ خواهد بود که این امر به حفظ سرسبزی منطقه کمک می‌کند.

شورای شهر داربی استدلال کرد که خانه‌های جدید با مزایایی هم‌چون ارائه فضای باز عمومی جدید، افزایش تنوع‌زیستی معادل با میانگین سود خالص ۴۵ درصدی در واحدهای زیستگاهی، ایجاد رودخانه و پرچین‌هایی از بوته‌های وحشی و درختان، برقراری ارتباط میان توسعه و رشد اقتصادی شهر از طریق ایجاد مشاغل جدید در طول ساخت‌وساز، افزایش درآمد مالیاتی برای شهر از محل ساکنان جدید و اضافه شدن ارزش ناخالص به اقتصاد داربی همراه و برای آینده شهر و ساکنان بسیار ارزشمند است، با این حال مردم محلی همواره باور دارند که شورا با این اقدام زمین‌های جنگلی داربی را تباه کرده است.

کد خبر 632420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.